Tormodnt Startet 22.Mai.2015 Del på Facebook Startet 22.Mai.2015 (redigert) Hei, har en Kragerø 26 som jo har et relativt stor fordekk og lurte på å få laget madass/pute der slik som de nye og mer fancy båtene har :)Har aldri studert slike løsninger på andre båter på nært hold, så har noen spørsmål:1. Hvordan festes disse? -Jeg ser for meg at det mest praktisk vil være type "trykkknapp" hvor en del er festet i båten, slik at man bare kan klikke dem på plass.. Høres dette fornuftig ut? Tenkt litt på at det må være dumt med slike knapper om man ikke har madrassene der og man feks tråkker på dem barbent..2. Hva slags stoff/skinn/fake skinn anbefales å trekke i? -Tenkte kanskje at bunnen burde vær av noe ala skai eller noe, mens toppen bør være av stoff? Skai/skinn er jo ikke veldig behagelig når sola står å steker på det.. Men hva med hvis man feks bader og legger seg nedpå, er stoff da dumt? Hvis stoff, er det en bestemt type jeg bør se etter?3. Selve madrassen? -Tenkte jeg bare kunne bestille fra en lokal leverandør som skjærer skumplastmadrasser etter mål. Annet jeg bør tenke på?På forhånd takk for alle tips og erfaringer!PS. Holder til på Mjøsa, så lite saltsprøy osv som man behøver å ta hensyn til ;) Redigert 22.Mai.2015 av Tormodnt (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
-Luna- Svart 22.Mai.2015 Del på Facebook Svart 22.Mai.2015 Hei, Ville valgt vanntett tekstil beregnet for båt. Kjennes ut som tekstil men har et vanntett underlag som forhindrer at skumgummi blir våt. Vi valgte på vår forrige båt en slik løsning som du tenker på. Skai som underlag. Ville ikke benyttet skai i det hele tatt siden dette lager en ubehagelig lyd når det gnisser mot underlaget. Knapper mot underlaget eller bånd med borrelås hvis du har noen rekker det kan festes på. Sitér dette innlegget Joda 24 T m/49Hk P4.108 Åpen båt m/15Hk Yamarin 5150BR 80Hk Yamaha Nimbus 3000 VP TAMD41P 192Hk Skorgenes Sonic 375 Link to post
Tormodnt Svart 22.Mai.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 22.Mai.2015 Flotters @Luna!Da var jeg ikke helt på bærtur med andre ord..Du aner ikke hva det stoffet heter? Søkte veldig (veeeeldig) raskt på google man fant ikke noe Sitér dette innlegget Link to post
-Luna- Svart 22.Mai.2015 Del på Facebook Svart 22.Mai.2015 Ta en telefon til Zorba AS i Bergen Tlf:55 186510. Det var de som sydde putene for oss. Veldig bra resultat om du leter etter noen til å lage putene for deg. Mange fargevalg var det også. Sitér dette innlegget Joda 24 T m/49Hk P4.108 Åpen båt m/15Hk Yamarin 5150BR 80Hk Yamaha Nimbus 3000 VP TAMD41P 192Hk Skorgenes Sonic 375 Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.