Jump to content

Temperaturgiver- og måler til Isotemp vv tank, finnes det

KAT

Recommended Posts

Det er vel en kapillærrør-termostat, dvs en bryter. Den og overtemperatur-termostaten er tredd ned i et rør, en følerlomme, i tanken. Hvis du er god kan du kanskje få ned en tynn tempføler sammmen med de to.

Selv har jeg fått sveist inn en ekstra lomme i min tank. Er ikke ferdig dessverre. Ting tar tid...

Det syns ikke så godt kanskje, men her har jeg montert to varmeelementer og to følerlommer.

bilde

Redigert av dvil (see edit history)

Det er vel en kapillærrør-termostat, dvs en bryter. Den og overtemperatur-termostaten er tredd ned i et rør, en følerlomme, i tanken. Hvis du er god kan du kanskje få ned en tynn tempføler sammmen med de to.

Selv har jeg fått sveist inn en ekstra lomme i min tank. Er ikke ferdig dessverre. Ting tar tid...

Det syns ikke så godt kanskje, men her har jeg montert to varmeelementer og to følerlommer.

Så interessant ut dette. Hvor kan en få kjøpt temp. føler/giver og hvilken viser/instrument må en ha?

På Clas Ohlson fant jeg dette steketermometeret:

bilde

som viste seg å ha et element som passet i lommen sammen med de to eksisterende temp. følerne på vv beholderen:

bilde

bilde

NB Det er lurt å ta ut kontakten for 220V før en åpner lokket til vv berederen!!!!!!

Det var utstyrt med 2 element men jeg trenger nok bare den ene så den andre blir med som reserve. Måtte skjøte kabelen men det gikk fint.

Nøyaktigheten lå på - 2 gr. når jeg testet det mot kalibrert termometer.

I tillegg hadde den en Bluetooth funksjon som gjør at jeg kan overvåke temperaturen på mobilen. Akkurat det føler jeg ikke noe stort behov for nå.

Men muligheten er jo tilstede hvis jeg får et akutt behov for å briefe en sen kveld på et eller annet skjær ?

Men aller helst skulle jeg hatt en analog viser som på det første bildet i tråden.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...