KAT Startet 22.Mai.2015 Link til dette innlegget Startet 22.Mai.2015 Jeg ønsker å vite temperaturen til varmtvannstanken ombord. Finnes det noe standardutstyr som kan monteres uten noe dikkedarer? Hadde vært fint med en slik viser, men med temp. Fra 30 - 90 gr. Sitér dette innlegget Link to post
jcjohansen Svart 22.Mai.2015 Link til dette innlegget Svart 22.Mai.2015 Det sitter vel en termostat a no slag på vvb din vil jeg tro, kanskje du kan hente noe ut av den? Blir vel som å hente temperatur ifra motor, samme prinsippet? Sitér dette innlegget Link to post
KAT Svart 22.Mai.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.Mai.2015 Kan være noe der, men det er kanskje bimetall termostat. Noen som vet? Sitér dette innlegget Link to post
dvil Svart 22.Mai.2015 Link til dette innlegget Svart 22.Mai.2015 (redigert) Det er vel en kapillærrør-termostat, dvs en bryter. Den og overtemperatur-termostaten er tredd ned i et rør, en følerlomme, i tanken. Hvis du er god kan du kanskje få ned en tynn tempføler sammmen med de to. Selv har jeg fått sveist inn en ekstra lomme i min tank. Er ikke ferdig dessverre. Ting tar tid... Det syns ikke så godt kanskje, men her har jeg montert to varmeelementer og to følerlommer. Redigert 22.Mai.2015 av dvil (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Tjorven III Svart 23.Mai.2015 Link til dette innlegget Svart 23.Mai.2015 Jeg fikk tak i et lite display 2x5 cm med kabel, AA batteri og sensor. Denne er stukket inn under isolasjonen i tanken og viser temp i tank. Finnes masse av disse på ebay og koster nesten ikkeno Sitér dette innlegget Link to post
Tjorven III Svart 23.Mai.2015 Link til dette innlegget Svart 23.Mai.2015 Jeg fikk tak i et lite display 2x5 cm med kabel, AA batteri og sensor. Denne er stukket inn under isolasjonen i tanken og viser temp i tank. Finnes masse av disse på ebay og koster nesten ikkeno Sitér dette innlegget Link to post
KAT Svart 23.Mai.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.Mai.2015 Jeg fikk tak i et lite display 2x5 cm med kabel, AA batteri og sensor. Denne er stukket inn under isolasjonen i tanken og viser temp i tank. Finnes masse av disse på ebay og koster nesten ikkeno Tenkte du på denne: De har jeg sett på men jeg tenkte mer på en rund ala det første bildet. Sitér dette innlegget Link to post
KAT Svart 23.Mai.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.Mai.2015 Det er vel en kapillærrør-termostat, dvs en bryter. Den og overtemperatur-termostaten er tredd ned i et rør, en følerlomme, i tanken. Hvis du er god kan du kanskje få ned en tynn tempføler sammmen med de to. Selv har jeg fått sveist inn en ekstra lomme i min tank. Er ikke ferdig dessverre. Ting tar tid... Det syns ikke så godt kanskje, men her har jeg montert to varmeelementer og to følerlommer. Så interessant ut dette. Hvor kan en få kjøpt temp. føler/giver og hvilken viser/instrument må en ha? Sitér dette innlegget Link to post
KAT Svart 29.Mai.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.Mai.2015 På Clas Ohlson fant jeg dette steketermometeret: som viste seg å ha et element som passet i lommen sammen med de to eksisterende temp. følerne på vv beholderen: NB Det er lurt å ta ut kontakten for 220V før en åpner lokket til vv berederen!!!!!! Det var utstyrt med 2 element men jeg trenger nok bare den ene så den andre blir med som reserve. Måtte skjøte kabelen men det gikk fint. Nøyaktigheten lå på - 2 gr. når jeg testet det mot kalibrert termometer. I tillegg hadde den en Bluetooth funksjon som gjør at jeg kan overvåke temperaturen på mobilen. Akkurat det føler jeg ikke noe stort behov for nå. Men muligheten er jo tilstede hvis jeg får et akutt behov for å briefe en sen kveld på et eller annet skjær ? Men aller helst skulle jeg hatt en analog viser som på det første bildet i tråden. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.