Stevekris Startet 22.Mai.2015 Del på Facebook Startet 22.Mai.2015 (redigert) Har det delikate problemet at akterspeilplatene er någet små orginalt. Det gir seg utslag i at med disse, så er det kun de fire øverste hullene på hver side av motorfestet som jeg kan bruke - altså disse hullene som dekker metallplatene. De i bunn går utenfor.Og da er spørsmålet - holder det med å feste motoren med å bruke kun de øvre hullene?Ideellt sett skulle jeg nok ha hatt et par bolter lenger for å fordele kraften, men da må bore nytt hull i selve motorfestet OG lage meg en ny lengre plate på innsiden (i motorbrønnen)Er en 50hk e-tec Redigert 22.Mai.2015 av Stevekris (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Teerex Svart 24.Mai.2015 Del på Facebook Svart 24.Mai.2015 (redigert) Hadde også en E-tec 50 som jeg skulle montere høyere på akterspeilet. Løsningen ble slike aluprofiler/braketter. Det er nok viktig å ha god understøtting nederst på motorbraketten, siden mye av kraften overføres dit når båten kjøres. Det enkleste er vel bare å forlenge plata. En såpass tung motor må ha 4 bolter. Når den settes i revers med kun øvre bolter blir det mye kraft som ikke får feste i båten. Er det en slik båt du har? Redigert 24.Mai.2015 av teerex (see edit history) Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.