shyggen Startet 22.Mai.2015 Link til dette innlegget Startet 22.Mai.2015 Har demontert potmeter og denne ser ut til å virke som den skal, viser riktig når man vrir omtrentlig som den skal. Når dette står montert teller den opp og ikke ned. Prøvd å skrudd på tannhjulet og da går akslingen rundt som den skal sett innenfra. Kjennet at potmeteret går ned på sporet.. stiller til -4 når den står inne.. kjører opp til 6 går fint.. så ned.. da viser den 3 når den er inne.. Kan det være brudd i akslingen? noen vært borti noe lignende? Mvh Raymond Sitér dette innlegget Link to post
shyggen Svart 22.Mai.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.Mai.2015 Ingen? Er litt rådvill her.. Sitér dette innlegget Link to post
Windy37GM Svart 22.Mai.2015 Link til dette innlegget Svart 22.Mai.2015 (redigert) Høres ut som om potmeteret er gåent. Jeg satte min til -5 som innerst, det har endret seg til -4 på ene motoren og -3 på den andre av en eller annen grunn. Jeg skal bytte begge etterhvert mvh Windy37gm snikreklame: Ny koster den delen 2500 fra VP, jeg leverer den for 900 om 1,5 mnd :-) Redigert 22.Mai.2015 av Windy37GM (see edit history) Sitér dette innlegget Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom. Link to post
shyggen Svart 22.Mai.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.Mai.2015 Klarer ikke helt å se at potmeteret er gåent, iom at det fungerer knirkefritt når man vrir på det for hånd.. Har demontert det.. Dog er det ikke så mye annet det kan være heller.. Sitér dette innlegget Link to post
Windy37GM Svart 22.Mai.2015 Link til dette innlegget Svart 22.Mai.2015 Kan det være sånn at når det "boltes"/skrues fast, så blir det speninger i plasten og den da fukser? mvh Windy37gm Sitér dette innlegget Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom. Link to post
shyggen Svart 22.Mai.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.Mai.2015 Ja, åpent for alt.. For skjønner ikke helt selv.. Sitér dette innlegget Link to post
ehrnst Svart 22.Mai.2015 Link til dette innlegget Svart 22.Mai.2015 Lurer på om vi må ha ny også. Den er helt ute å bølle. Hvordan testes den lettest? Sitér dette innlegget Link to post
shyggen Svart 22.Mai.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.Mai.2015 Mange har du windy :) Sitér dette innlegget Link to post
SvartRøyk Svart 22.Mai.2015 Link til dette innlegget Svart 22.Mai.2015 Nevnte også i en annen tråd. Har vært borti at en av "eikene" på plasthjuler er brutt. Da blir målingene litt tilfeldige. Sitér dette innlegget Link to post
Windy37GM Svart 22.Mai.2015 Link til dette innlegget Svart 22.Mai.2015 Kommer 25 stk om 6 uker, får laget opp en batch :-) Men det tar ek stund før de kommer, men du sparer 1400 Sitér dette innlegget Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom. Link to post
shyggen Svart 24.Mai.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.Mai.2015 Sjekket drivhjul/tannhjulet.. Alt ok.. Venter i spenning på windy nå :) Potmeteret fungerer som ny når den ikke er montert.. Dønn stabil, med press på akslingen og.. Så er ikke overbevist... Dog ser jeg ikke helt hva annet det kan være.. Sitér dette innlegget Link to post
Raymond Romsdal Svart 17.Mars.2016 Link til dette innlegget Svart 17.Mars.2016 Hvordan gikk det med disse giverne? :) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.