furhan Startet 24.Mai.2015 Del på Facebook Startet 24.Mai.2015 (redigert) Jeg har en eldre Baltic som jeg ønsker å lage en lysbøyle til. Tenker noe lignende den på bildet i linken under her (med unntak av bøylen til lanternen). Altså 2 rør med en teakplanke mellom rørene i toppen. Feller så inn 3 spotter i planken. Vet at Agderboat selger slike bøyler, men de er veldig dyre, spesielt når man har tilgang til syrefaste rør selv... Men hvordan er det lurest å feste denne bøylen til overbygget? Det må være demonterbart. Er det noen som har gjort noe tilsvarende på Baltic tidligere? Hadde vært flott med noen bilder av løsningen.... https://baatplassen.no/bildearkiv/9/9215/targaboeyle.JPG Redigert 24.Mai.2015 av furhan (see edit history) Sitér dette innlegget Hans Petter Link to post
Kapt'n H. Svart 6.Januar.2020 Del på Facebook Svart 6.Januar.2020 Hei. Vet at denne tråden er gammel, men fikk du ordnet bøyle ? jeg kunne tenkt meg samme type løsning på min Baltic. Har tidligere hatt hardtoppbåter og svaner lys ovenfra :-) Mbj Henning Sitér dette innlegget Link to post
furhan Svart 24.Mars.2020 Emnestarter Del på Facebook Svart 24.Mars.2020 Beklager tregt svar her. Fant en enklere metode og droppet en slik bøyle. Lagde rett og slett en teak list på 20mm med 2 klips og en ledstripe på. Klips er den bare på kalesjebøylen. Funker veldig greit. Sitér dette innlegget Hans Petter Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.