Popeye70 Startet 25.Mai.2015 Del på Facebook Startet 25.Mai.2015 Hallo. En kompis vurderer å se på denne: http://www.finn.no/58261958 Hva bør han være obs på, og hva bør sjekkes ekstra nøye (bortsett fra "alt")? Det står at dekket må ordnes, så det er jo greit, men det er vel mange fallgruver i en sånn båt? Og den prisen er vel mistenkelig lav hvis båten ellers er i ok stand, er den ikke...? Sitér dette innlegget SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL Link to post
Hulda Svart 25.Mai.2015 Del på Facebook Svart 25.Mai.2015 Artig båt. På et av bildene har båten tydelige skrogskader i siden. Enten kommer dette av at den har klasket i en kai, knust mellom tyngre båter eller at det er råteskader som følge av lekkasje i dekket. Om spantetopper, bjelkeveier og rekkestøtter har råtnet, så er det en omfattende jobb å plukke av dollbord og utbedre skadene. Hos en båtbygger er det nok fort snakk om 100 000 +++. Er det knusskader kan også casingen og motstående side ha fått skader. Tror du kan hente inn vesentlig av prisreduksjonen allerede med det jeg har nevnt her. Dessuten har en skøyte på 32 fot ikke mye bo-volum. Der er rett og slett en liten båt. Sitér dette innlegget Link to post
Popeye70 Svart 25.Mai.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 25.Mai.2015 Ja, jeg la også merke til at det er noe "muffens" rett bak røstjernene på styrbord side (rett over midtre støtte i krybben). Ser ut som en knusningsskade sånn jeg tolker det - en trykk inn rett bak aktre røstjern, og så har ett av kledningsbordene blitt tvunget ut litt lenger bak som et resultat av trøkken. Det rimer ikke helt med påstanden "Skroget er i god stand,...", men noe galt er det der. Og jeg blir alltid skeptisk til en båt hvor det ikke finnes et eneste bilde av dekk, cockpit eller under dekk. Må nok snakke med han som vil kjøpe, og kanskje bli med han og se på båten. Sitér dette innlegget SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL Link to post
Ask Svart 25.Mai.2015 Del på Facebook Svart 25.Mai.2015 Hei For den prisen kan ein ikkje forlanga mykje. (Anna enn mykje arbeid, sjølvsagt.) Motor og blykjølen er vel alleina verdt meir enn prisforlangande. Sabb er gode motorar, men båten er undermotorisert. Dersom kompisen din likar å segla, bør han kjøpa ein annan båt. Ask Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.