volvo_penta_ Startet 25.Mai.2015 Link til dette innlegget Startet 25.Mai.2015 Det ser ut som topplokket må av etter havari av intercooler for å skifte ventiler. Noen som har gjort dette før og har en grei arbeidsbeskrivelse? Kan f.eks eksos og innsugsmanifold stå på mens toppen løftes av? Hva med dieselpumpe? Sitér dette innlegget Link to post
Jakob T Svart 25.Mai.2015 Link til dette innlegget Svart 25.Mai.2015 Eksos og innsug kan vere på toppen,dieselpumpa kommer ikkje i berøring med dette arbeidet.Er vel å demontere,er ein forholdsvis enkelmotor,villefått taki brukerhåndbok.Om du ikkje finner dette på nettet,så har jeg som du kan få låne Sitér dette innlegget Link to post
volvo_penta_ Svart 25.Mai.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.Mai.2015 Takk for det Jakob. Går det greit å gjøre dette med båten liggende på vannet? Tenker på sjøvann inn i båten... Er det enklest/mulig å skru av turbo rett etter manifold (4 skruene) å la denne bli stående igjen i båten? Hvordan timer man opp registeret igjen når toppen skal på igjen? Sitér dette innlegget Link to post
Jakob T Svart 25.Mai.2015 Link til dette innlegget Svart 25.Mai.2015 Turbo kan stå på manefoilen,holder å løyse eksosbend olje inn og olje ut.Om du stenger bunnventilen på inntak,å blender eksoskommer det ikkje sjøvatn inn. Det er ikkje timing av registeret.Ved demontering legg vippetøy og støtstenger i riktig rekkefølge så delene kommer på samme plass.Da er det ventiljustering som behøves. Om du skal fjerne dysene fra toppen,ver forsiktig så ikkje kobberhylsene dei står i kommer opp.Husk å tappe kjølevatnet ,kran på sb side under turboen Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.