cosmic Startet 26.Mai.2015 Link til dette innlegget Startet 26.Mai.2015 Min vinsj hang seg opp på inngående.Det var kontaktoren (releet)som hadde brent seg fast.Har fått det til å slå igjen,men vil bytte det.pris,1200,-. Dette er en gjengangerfeil på disse,og vil meget gjerne kunne skje igjen med nytt bytte som resultat. Ikke helt ufarlig når det skjer heller. Alternativt kan jeg kjøpe ny elektronikk til 2500,-. Da er dette problemet borte,og jeg får I tillegg en saktekjøringsfunksjon som fungerer,imot nå da det må kjøres inn støtvis, og ikke helt kontrollerbart.Vil ikke kunne bruke fjernkontrollen videre med ny løsning,men det er helt ok,da jeg nå kun står på plattform og bruker manuell knapp. Har bestemt meg for ny elektronikkboks, men vil høre om noen mener noe annet om dette,har erfaringer eller om jeg har misforstått noe. Sitér dette innlegget Link to post
Roger jo Svart 26.Mai.2015 Link til dette innlegget Svart 26.Mai.2015 (redigert) Holder på med samme jobben, ingen erfaring enda. https://baatplassen.no/i/topic/118452-hvor-finner-en-nye-releer-til-engbo-32-vinsj/ Polert opp et "opp" rele og byttet det med "ut" rele får håpe på det beste. To 150 A releer fra China kr 240 rett på døra Et 150 A kr. 272 +M + frakt http://www.bema.no/?ItemID=10287 Dette rele ALBRIGHT DC88 erstatter alle de 4 releene jeg har skal være en bra løsning vet ikke pris. Kan ikke klage på holdbarheten 92 modell. Redigert 26.Mai.2015 av roger-jo (see edit history) Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
cosmic Svart 28.Mai.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.Mai.2015 Fikk beskjed av Engbo/Sleipner at når releet hadde hengt,burde det byttes. Var ant.en sveiseperle,og det ville skje igjen med det gamle etter en stund var deres erfaring. Sitér dette innlegget Link to post
Roger jo Svart 28.Mai.2015 Link til dette innlegget Svart 28.Mai.2015 De har rett i det. Og høres ut som de har tatt selvkritikk på kunde behandling. Derfor polerte jeg opp kontaktene og byttet det om med ut releet. Den nye styringsenheten skal være bra. Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.