Kigeis Startet 26.Mai.2015 Del på Facebook Startet 26.Mai.2015 Hei jeg går å lurer på å kjøpe en skarpnes som har fått ganske hard medfart. Båten har ligge slått så det er mye sår i den pluss at på kanten ved dollbordet på styrbord side akkurat på knekken ned mot skrog er det slått ett ca 40cm lang hull å ca 4-5cm bredt. Fenderlist må også ny å skroget som dere skjønner må sparkles/repareres å lakkes fra vannlinje å opp til fender list. Overbygget er bra. Båten har ligge uten bakre del av kalesje i ca to år så treverket der er det mye arbeid på for å få fint det lar seg gjøre da det er teak. Dørken har svulmet opp litt så må muligens byttes med tiden. Kalesjen må også ny da den er vekk. Inni kahytten ligger det noe vann på dørken å mye av skaien er løsnet. I akterkabinen lukter det veldig fuktig. Motor å drivlinje er veldig bra står en 6syl volvo diesel på 135hk. Puter å gardiner er tre år gammelt å så å si like fint. Må gjøre: Skroget må pusses opp/lappes ved dollbord Treverk fikses muligens noe må byttes Dørk muligens byttes. Noe elektrisk må nok gåes over å repareres Kalesje må ny Fenderlist må ny Å sikkert mer. av utstyr så er det vanlige varmt vann baugpropell w c webasto. Så hva kan jeg gi for denne noen som har en liten ide. Sitér dette innlegget Link to post
Christensen Svart 26.Mai.2015 Del på Facebook Svart 26.Mai.2015 Hei! Har selv en Skarpnes 30, har brukt mye penger og enda mer tid på den, den blir nok ikke verdt mer enn en brøkdel av hva man putter inn av penger. Den du ser på høres temmelig sliten ut med behov for betydelig arbeid og påkost!! Vil etter hva du sier anse selve båten som nær bortimot nullverdi! Ville gitt et bud på noe rundt verdien på motoren! Sitér dette innlegget Frihet kan kjøpes for penger. I år er 550 liter med blyfri 95 frihet i massevis! Link to post
Kigeis Svart 26.Mai.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 26.Mai.2015 Ja jeg har tenkt rundt 50-60000. Han forlanger 130000kr noe jeg mener er drømmepris. Men han er åpen for forslag så vi får se. Sitér dette innlegget Link to post
nomen Svart 26.Mai.2015 Del på Facebook Svart 26.Mai.2015 Alt over 50 000 bør være uaktuelt. Selv om du reparerer, blir det aldri slik det var, og det kommer til å merkes når du engang skal selge. Ting blir også som regel dyrere en antatt, for å ikke snakke om alle arb.timene du må legge ned. Hvis du er ute etter ett prosjekt, kan det være noe å tenke på, men er du ute etter en båt, finnes det mye annet å velge i. Skarpnesen er forøvrig en meget romslig og god båt, så er du på jakt etter ei romslig snekke så det det båten for deg. Sitér dette innlegget Hold kjeft,når du snakker til meg! Link to post
Kigeis Svart 26.Mai.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 26.Mai.2015 Da er vi ganske enig ang. Pris. Ja jeg gjør ikke noe av å måtte gjøre noe med båten. Å det er ett veldig godt utgangs punkt da innredning er veldig forseggjort å fint. Så det kan bli en bra båt å skarpnesen er jo veldig romslig å grei snekke syns jeg. Sitér dette innlegget Link to post
idars Svart 26.Mai.2015 Del på Facebook Svart 26.Mai.2015 50 Tusen mener jeg også er max pris , men er absolutt mulig å få en grei båt men da med masse egeninnsats. Sitér dette innlegget ELWARO 30 bor på SØNDELED Link to post
Kigeis Svart 26.Mai.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 26.Mai.2015 Ja da får jeg prøve å legge inn ett bud på ca50 da? Sitér dette innlegget Link to post
Janoho Svart 27.Mai.2015 Del på Facebook Svart 27.Mai.2015 50.000 høres i overkant ut. Er egentlig bare motoren som er verd noe her, hva slags motor er det og er den iorden. Sitér dette innlegget Link to post
Kigeis Svart 27.Mai.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 27.Mai.2015 Ja jeg å mener 50000kr er maks har fått den ned i 100000kr men langt igjen til en pris som er grei etter min mening. Det er en 40a trur jeg den heter. 6syl volvo med turbo på 135hk. Også er zf gear å dette skal være i bra stand. Men har ikke prøvd eller startet denne ennå. Sitér dette innlegget Link to post
boble65 Svart 27.Mai.2015 Del på Facebook Svart 27.Mai.2015 Hadde ikke gitt 50 lapper engang.. Sitér dette innlegget Link to post
Nemo Svart 27.Mai.2015 Del på Facebook Svart 27.Mai.2015 Jeg ville vert svært skeptisk til motoren. Når noen lar båten forfalle slik dette er beskrevet, tror jeg ikke motoren har fått en bedre behandling enn resten av båten. Sitér dette innlegget Link to post
Kigeis Svart 27.Mai.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 27.Mai.2015 Har pratet litt rundt å etter hva folk sier så er den fulgt opp av en mekaniker. Så den skal være bra også er gir Aksel propell å hylserør byttet for ca 3-4år siden. Sitér dette innlegget Link to post
Nemo Svart 27.Mai.2015 Del på Facebook Svart 27.Mai.2015 Da ville jeg tatt meg det bryet å snakke med mekanikeren for å få bekreftet hva som er gjort. Går ut fra at den ikke kan testes på vannet. Sitér dette innlegget Link to post
POL Svart 27.Mai.2015 Del på Facebook Svart 27.Mai.2015 Mitt råd er klart: Ikke kjøp denne båten. Du vil skaffe deg enormt mye arbeid. I tillegg vil det stadig dukke opp nye ting som må ordnes og som krever penger. Verdien av båten, når den blir fedig, vil ikke stå i forhold til arbeidsinnsats og kosnader. Sitér dette innlegget Link to post
Christensen Svart 27.Mai.2015 Del på Facebook Svart 27.Mai.2015 Her ringer det mange bjeller på en gang! Har båten ligget uten kalesje utendørs?? Da har det rent mye vann ombord og også inn i akterkabinen. Dørkene er mest sannsynlig ødelagte siden de er svulmet opp. Hullet i siden er vel det aller minste problemet her. En 40 serie motor med 135 hk er vel verdt mellom 20 og 30 tusenlapper, om den er i god stand vel og merke! Høres i mine ører ut som en båt som har gått for lut og kaldt vann, og da er det for meg tvilsomt at motoren har fått verdens beste stell! På den annen side så er det en romslig båt, bred og fin. Nesten alle former for motsjø finner veien til føreren, så i litt vind så er det kjekt med fremre kalesjen oppe. Du kan jo kikke i tråden min, den er etpar år gammel, men den viser litt av hva man kan få til med pågangsmot og mye tid!! https://baatplassen.no/i/topic/94376-skarpnes-30-sliten-innredning-oppgradering-på-gang/ Driver nå om dagen med motorbytte, den gamle som var nær 50 år gammel er pensjonert og 190 friske commonrailkrefter skal på plass under dørken. Syns som flere andre her at 50 lapper er i overkant! Har du noen bilder av skuta?? Sitér dette innlegget Frihet kan kjøpes for penger. I år er 550 liter med blyfri 95 frihet i massevis! Link to post
Kigeis Svart 27.Mai.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 27.Mai.2015 Her ringer det mange bjeller på en gang! Har båten ligget uten kalesje utendørs?? Da har det rent mye vann ombord og også inn i akterkabinen. Dørkene er mest sannsynlig ødelagte siden de er svulmet opp. Hullet i siden er vel det aller minste problemet her. En 40 serie motor med 135 hk er vel verdt mellom 20 og 30 tusenlapper, om den er i god stand vel og merke! Høres i mine ører ut som en båt som har gått for lut og kaldt vann, og da er det for meg tvilsomt at motoren har fått verdens beste stell! På den annen side så er det en romslig båt, bred og fin. Nesten alle former for motsjø finner veien til føreren, så i litt vind så er det kjekt med fremre kalesjen oppe. Du kan jo kikke i tråden min, den er etpar år gammel, men den viser litt av hva man kan få til med pågangsmot og mye tid!! https://baatplassen.no/i/topic/94376-skarpnes-30-sliten-innredning-oppgradering-på-gang/ Driver nå om dagen med motorbytte, den gamle som var nær 50 år gammel er pensjonert og 190 friske commonrailkrefter skal på plass under dørken. Syns som flere andre her at 50 lapper er i overkant! Har du noen bilder av skuta?? Sitér dette innlegget Link to post
Kigeis Svart 27.Mai.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 27.Mai.2015 Har noen dårlige bilder av den. Har ikke fått med skaden her. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.