Jump to content

Eberspächer Airtronic D4 / D4pluss - forskjell?

Windy37GM

Recommended Posts

Heisann

Etter en kald hel hvor det ikke blir varmt i båten, vurderer jeg å hive ut Ardicen (042D) og sette inn en Eberspächer Airtronic D4/D4 pluss.  Men jeg klarer ikke å finne ut forskjellen på de 2 annet enn at pluss utgaven trekker mer strøm.  Hva er det jeg overser? Noen som vet?

mvh

Windy37GM

Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom.

Pluss med kraftigere vifte bør vel også ha 90mm inn og utløp, har du 75mm fra før, er kanskje en std. D4 et enklere valg.

Monterte plussvarianten i forrige båt med 90mm rør, flytter MYE luft når den går på max, men når den girer ned(tidligere) tror jeg den er temmelig lik både på forbruk og lydopplevelse som en std.

@nomen - var pakken fra autoklima full Eber marinepakke med stigerør, isolerte rør, lyddempere og eksosgjennomføring?

Ja og også inkludert betjeningapanel, kunne velge mellom ekstern eller integrert tempsensor.

Dieselslanger filter festebraktett og skroggjennomføring var også med.

Samt 10meter kabelnett.

To Y rør og en luftdyse i 90mm er også med.

At det var pinse, var ikke noe problem.

Fikk til og med kvittering og 2 (3) års garanti.

Hold kjeft,når du snakker til meg!

Høres bra ut, mener det var nevnt i en tråd at de leverte med bilkit'et med blank, uisolert eksosslange tidligere, og uten forbrenningsluftdemper og skroggjennomføring. Så det nu på ene sliden på hjemmesidene deres under D4 at der var en blank uisolert eksosslange.., tenker de har bedret pakken, spes. siden de også legger med rørdeler til luft - bra! :)

Redigert av Kaffelars (see edit history)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...