Windy37GM Startet 26.Mai.2015 Del på Facebook Startet 26.Mai.2015 Heisann Etter en kald hel hvor det ikke blir varmt i båten, vurderer jeg å hive ut Ardicen (042D) og sette inn en Eberspächer Airtronic D4/D4 pluss. Men jeg klarer ikke å finne ut forskjellen på de 2 annet enn at pluss utgaven trekker mer strøm. Hva er det jeg overser? Noen som vet? mvh Windy37GM Sitér dette innlegget Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom. Link to post
nomen Svart 26.Mai.2015 Del på Facebook Svart 26.Mai.2015 Pluss utgaven har kraftigere vifte og leverer mer luft, og klarer lengere rørstrekk. Kjøpte en slik igår fra Vestfold autoklima. Komplett med installasjonspakke for båt og div. rørdeler for14500,- Seatronic skal ha 13495,- for kun varmer Sitér dette innlegget Hold kjeft,når du snakker til meg! Link to post
Kaffelars Svart 26.Mai.2015 Del på Facebook Svart 26.Mai.2015 Pluss med kraftigere vifte bør vel også ha 90mm inn og utløp, har du 75mm fra før, er kanskje en std. D4 et enklere valg. Monterte plussvarianten i forrige båt med 90mm rør, flytter MYE luft når den går på max, men når den girer ned(tidligere) tror jeg den er temmelig lik både på forbruk og lydopplevelse som en std. @nomen - var pakken fra autoklima full Eber marinepakke med stigerør, isolerte rør, lyddempere og eksosgjennomføring? Sitér dette innlegget Link to post
nomen Svart 26.Mai.2015 Del på Facebook Svart 26.Mai.2015 Ja og også inkludert betjeningapanel, kunne velge mellom ekstern eller integrert tempsensor. Dieselslanger filter festebraktett og skroggjennomføring var også med. Samt 10meter kabelnett. To Y rør og en luftdyse i 90mm er også med. At det var pinse, var ikke noe problem. Fikk til og med kvittering og 2 (3) års garanti. Sitér dette innlegget Hold kjeft,når du snakker til meg! Link to post
Kaffelars Svart 26.Mai.2015 Del på Facebook Svart 26.Mai.2015 (redigert) Høres bra ut, mener det var nevnt i en tråd at de leverte med bilkit'et med blank, uisolert eksosslange tidligere, og uten forbrenningsluftdemper og skroggjennomføring. Så det nu på ene sliden på hjemmesidene deres under D4 at der var en blank uisolert eksosslange.., tenker de har bedret pakken, spes. siden de også legger med rørdeler til luft - bra! :) Redigert 26.Mai.2015 av Kaffelars (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
nordan family 27 Svart 26.Mai.2015 Del på Facebook Svart 26.Mai.2015 Monterte Pluss utgaven i min båt. Årsaken er at den tåler mer bøy i slangene og lengre strekk før den feiler (som den vanlige kan være litt følsom for). Den bruker litt mer strøm på maks, men er rimelig lik den vanlige i de andre modusene. Sitér dette innlegget Link to post
Windy37GM Svart 27.Mai.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 27.Mai.2015 Takker for alle svar. Da ser det ut til at det blir pluss utgaven i båten og at jeg lager et par ekstradyser for å utnytte den ekstra viftekapasiteten :-) mvh Windy37GM Sitér dette innlegget Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.