Rune Væting Startet 27.Mai.2015 Del på Facebook Startet 27.Mai.2015 Motoren starter ikke....dieselsystemet er nå tett og godt nok luftet mener jeg. Dyse er trykktestet og fungerer. Høytrykkspumpe ser ut til å virke. Prøvde å kinne med dysa ute og ser helt rett ut. Hva kan problemet være og hva kan jeg teste? Motor finner du her: http://www.kb-kbh.dk/shipslib/motorer/volvo/volvo_penta_md5a_for_dummies_se.pdf Sitér dette innlegget Link to post
gasebo Svart 27.Mai.2015 Del på Facebook Svart 27.Mai.2015 (redigert) . Redigert 27.Mai.2015 av gasebo (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
gasebo Svart 27.Mai.2015 Del på Facebook Svart 27.Mai.2015 Hvordan er det med kompresjon? Prøv å dra rundt svinghjulet for hånd, hvor mange runder greier du før det butter i mot? Sitér dette innlegget Link to post
Festina_Lente Svart 28.Mai.2015 Del på Facebook Svart 28.Mai.2015 Søk på forumet så får du svar. Hadde samme problem med samme motor i våres. Nå starter og går den fint! (Tips: sprøyt noen skvetter olje inn i luftfilteråpningen og prøv å starte...) Sitér dette innlegget Link to post
Rune Væting Svart 28.Mai.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 28.Mai.2015 Er noe tett et sted...ingen smøring til ventilene og mistenker for mye olje på feil steder for å si det slik.... Prøvde med litt startgass...får da såvidt tenning men dør bare bort. Mistenker stempelringer? Uansett....vi plukket ut motoren så får vi ta en skikkelig gjennomgang av den :( Sitér dette innlegget Link to post
Rune Væting Svart 28.Mai.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 28.Mai.2015 Forresten noen som kjenner enkleste fremgangsmåte for å få sjekket stempelringene? Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 28.Mai.2015 Del på Facebook Svart 28.Mai.2015 Det er en kjent sak at disse motorene kan være litt trege etter lengre tids stillstand. Jeg ville ha gjort som Festina_Lente foreslår, får du først start på den så tipper jeg den kommer mye lettere neste gang. Ikke skru bare for å skru... Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Rune Væting Svart 28.Mai.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 28.Mai.2015 Problemet er at jeg overhodet ikke får start på den. Den tenner såvidt med startgass men ikke antydning til tenning ellers. Får forstøvet diesel ut av dysa i 4 fine dusjer. Vet ikke hva problemet kan være....har lest 100 tråder om liknende problemer og ingen "lette" løsninger hjelper. Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 28.Mai.2015 Del på Facebook Svart 28.Mai.2015 Har du prøvd med olje i innsuget? Hvis ikke dette hjelper tipper jeg at enten en ventil eller stempelringene henger. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Rune Væting Svart 28.Mai.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 28.Mai.2015 Olje prøvd.... Ventiler virker ok. Derfor motor på land. Skal straks starte på det nå så tar mot alle råd Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.