Jump to content

12 Volt i båt- best practice

Lillesand

Recommended Posts

Jeg prøver å lese meg opp på dette emnet i dette fantastiske forumet. Gir meg masse gode tips  :smiley:

Men jeg vil gjerne høre hva dere mener er det mest korrekte opplegget i båten min. Jeg har 2 nye Startbatterier på 110 Ah stk, disse er per i dag koplet til dynamo, starter og ellers alt som trekker strøm. Jeg har ikke noe forbruk å snakke om, kun pumper (trebåt). Så har jeg 2 forbruksbatterier som står til pynt for anledningen som jeg vil knytte kontakt med på en måte. Disse 2 forbruksbatteriene er på 110 Ah stk. Enkel tankegang sier kjøp en BEP Rele og ferdig, er det så enkelt?

Jeg driver med omtrent det samme, men jeg har i tillegg et batteri til baugpropell. På toppen av det hele så er den ene banken "valige" syrebatterier og de to andre bankene er agm batteri. :worry:  Du kan se hvordan jeg tenker å legge det opp her https://baatplassen.no/i/topic/118418-hjelp-til-kobling-av-3-bat-banker-med-vsr-og-forskjellige-batteri/ :smiley:

Jeg har til informasjon Ford 2704ET, vil ha noen Ah den også når den er vrang... Spesielt tidlig og sent på sesongen når temperaturen ute faller...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...