Flunt Startet 28.Mai.2015 Link til dette innlegget Startet 28.Mai.2015 Hei Har kjøpt båt med en 50 hk Suzuki (2005 mod), som ikke hår gått så mange timer. Byttet impeller i dag. Det er ikke stå stor trøkk i kontrollstrålen. Prøvde å stake opp denne , men det ser ut som det er et deksel så det gikk ikke så bra. Når jeg kjørte vann på motoren kom det ut 2 små stråler litt oppfor der man deler motorstammen. Håper det er rett, og at det er der kjølevannet skal komme ut. Er den noen som komme med noen betryggende ord, og bekrefte at det er rett? Se vedlagte link. Mvh Geir Tore http://www.youtube.com/watch?v=_jA_VERKJtU Sitér dette innlegget Link to post
KjetilBN Svart 28.Mai.2015 Link til dette innlegget Svart 28.Mai.2015 Har tilsvarende motor på min båt. Synes ikke mengde vann i kontrollstrålen ser så gal ut, men på videoen mangler du dysa som skaper en tynn kraftig stråle. Vannet som renner ut av stammen TROR jeg er vann som trykkventilen slipper ut. Mulig mengden her forandrer seg når termostaten åpner. Kjølevannet som har vært innom blokka kommer ut sammen med eksosen gjennom propellen. Når du kjører motoren med klokker må du tape over kjølevannsinntaket over propellen hvis ikke renner noe av vannet fra slangen bare ut igjen gjennom den åpningen. Ser slik ut på videoen Sitér dette innlegget Link to post
Flunt Svart 28.Mai.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.Mai.2015 Takk for svaret. Kom på at jeg satte en gaffateip over et hull (vannintak) framfor annoden . Må huske å fjerne denne. Prøvde meg frem litt for å se om det var forandring på vannstråler. Jeg kom på at jeg røkket løs en plugg som stod der kontrollstrålen kom ut. Trodde det var noe man bare hadde for å hindre at humler og bier lager bol i kjølesystemet Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.