Jump to content

Må skroget pusses 100%? (Bilde)

Kain

Recommended Posts

Hei, har drevet med reperasjon under skroget så pusset vekk god del epoxy og bunnsmøring. Nå har jeg gått over med pussemaskin (80/120).

Kan jeg rulle epoxyprimer fra biltema etter aceton vask, eller må jeg virkelig pusse bunnsmøringen vekk? 

bilde

Jeg hadde ikke pusset hele undervannsskroget. Men hadde pusset bort bunnstoff kun rundt de områdene som er reparert. Så primet de reparerte områdene og lagt bunnstoff over det hele.

Rolf

som trives best med Sommer, Sol og Sørland

"Seier venter den, som har alt i orden - held kalder man det. Nederlag er en absolutt følge for den, som har forsømt at ta de nødvendige forholdsregler i tide - uheld kaldes det" 

Roald Amundsen

Jeg hadde ikke pusset hele undervannsskroget. Men hadde pusset bort bunnstoff kun rundt de områdene som er reparert. Så primet de reparerte områdene og lagt bunnstoff over det hele.

Takk for et godt tips. Kan man smøre bunnstoff over gammelt, eller må jeg få vekk det gamle? 

Hvis båten må primes, så er det (ref tidligere tråder her) rimelig stor konsensus om at alt av bunnstoff må helt vekk - men trenger du å prime hele båten?

Se ellers båtwiki-artikkelen om fjerning av bunnstoff

Her er også en relevant tidligere BP-posting: Hvor mye må slipes av gammelt bunnstoff og primer før ny påføres?

Redigert av tobixen (see edit history)

Wherever I lay my anchor, that's my home - https://solveig.oslo.no/

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...