Kain Startet 29.Mai.2015 Del på Facebook Startet 29.Mai.2015 Hei, har drevet med reperasjon under skroget så pusset vekk god del epoxy og bunnsmøring. Nå har jeg gått over med pussemaskin (80/120). Kan jeg rulle epoxyprimer fra biltema etter aceton vask, eller må jeg virkelig pusse bunnsmøringen vekk? Sitér dette innlegget Link to post
Hakkannen Svart 29.Mai.2015 Del på Facebook Svart 29.Mai.2015 Skal du ha epoksyprimer på ville jeg ha tatt vekk det gamle bunnstoffet først ja! Tokomponent primer kan reagere hvis det legges oppå bunnstoff. I tillegg bruker du vel epoksyprimeren for en grunn (blant annet for å ha et godt underlag for nytt bunnstoff)? Sitér dette innlegget Link to post
Rolf Svart 29.Mai.2015 Del på Facebook Svart 29.Mai.2015 Hei, har drevet med reperasjon under skroget så pusset vekk god del epoxy og bunnsmøring. Nå har jeg gått over med pussemaskin (80/120). Kan jeg rulle epoxyprimer fra biltema etter aceton vask, eller må jeg virkelig pusse bunnsmøringen vekk? Jeg hadde ikke pusset hele undervannsskroget. Men hadde pusset bort bunnstoff kun rundt de områdene som er reparert. Så primet de reparerte områdene og lagt bunnstoff over det hele. Sitér dette innlegget Rolf som trives best med Sommer, Sol og Sørland "Seier venter den, som har alt i orden - held kalder man det. Nederlag er en absolutt følge for den, som har forsømt at ta de nødvendige forholdsregler i tide - uheld kaldes det" Roald Amundsen Link to post
Kain Svart 30.Mai.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 30.Mai.2015 Jeg hadde ikke pusset hele undervannsskroget. Men hadde pusset bort bunnstoff kun rundt de områdene som er reparert. Så primet de reparerte områdene og lagt bunnstoff over det hele. Takk for et godt tips. Kan man smøre bunnstoff over gammelt, eller må jeg få vekk det gamle? Sitér dette innlegget Link to post
HiMi Svart 30.Mai.2015 Del på Facebook Svart 30.Mai.2015 Hvis gammelt bunnstoff sitter fast, er det bare å rulle/ smøre på nytt stoff. Sitér dette innlegget Link to post
tobixen Svart 30.Mai.2015 Del på Facebook Svart 30.Mai.2015 (redigert) Hvis båten må primes, så er det (ref tidligere tråder her) rimelig stor konsensus om at alt av bunnstoff må helt vekk - men trenger du å prime hele båten? Se ellers båtwiki-artikkelen om fjerning av bunnstoff Her er også en relevant tidligere BP-posting: Hvor mye må slipes av gammelt bunnstoff og primer før ny påføres? Redigert 30.Mai.2015 av tobixen (see edit history) Sitér dette innlegget Wherever I lay my anchor, that's my home - https://solveig.oslo.no/ Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.