Jump to content

Hvor mye bør jeg gi for en Johnsen 10 hk ?


Rastløs

Recommended Posts

Jeg kan fortelle deg en lite hyggelig opplevelse med en slik motor (nå er ikke den god nok til å generalisere, men likevel). Foreldrene mine kjøpt en båt med slik motor som var i topp stand (iflg selger og det virket også slik på prøveturen). 12.000 for alt. Denne valgte vi til slutt å gå ca 20 nmil hjem i stedenfor å leie henger og bil etc. Jeg fikk det ærefulle oppdraget med å kjøre den åpen båten hjem i +2 grader. Når jeg hadde 2 nmil igjen stoppet motoren. Etter mye om og men starte den igjen og gikk litt til for så å stoppe. Kom meg heldigvis helt frem før det ble mørkt, men vi fant ikke ut av det og båten skulle brukes til utleie uken etter så det endte med at vi ble enig om å redusere prisen med 3.500 og så leverte vi motoren tilbake til selger.

 

Poenget med storyen var altså 3.500 for motoren som skulle være i orden. Denne var noe eldre, litt tidligere på 90 tallet.

 

Generelt vil jeg si at en 10 år gammel påhengsmotor ikke har særlig stor verdi. Men så hater jeg jo også gamle påhengsmotorer så der er jeg nok ikke rett mann til å uttale meg... (det ble jo ikke bedre av denne opplevelsen). Vi kjøpte en ny Tohatsu til 13.000 lapper og det syns jeg relativt sett er et mye bedre kjøp, men så må en jo ha disse ekstra pengene da...

 

Lykke til...

Blogg:S/Y FRI -  (2008-2018: Hanse 350 - 2019: NB820 Sport og Bavaria B/One) 2020-: NB 870 Ardea D4-260 2012/2013 model

Link to post
Share on other sites

Svart (redigert)

Det er ikke mindre viktig at den starter, bare fordi den skal brukes lite.

 

Suzuki

<{POST_SNAPBACK}>

:yesnod:

Hmm. Godt poeng. Men tilbake til hovedproblemet hva ligger en gammel 9,9 hester på.

 

Er 7000,- ok ? ( - Skjønt det ender vel med at jeg kjøper en brukt jolle med 4 hesters motor )

Redigert av Alo Mikkel (see edit history)
Link to post
Share on other sites

synes dette var dyrt. Spiller det så stor rolle hva slags motor du skal ha? Hos Bakken-motor i Drammen får du en ny tohatsu 8 hk for 10 000,-. Innmaten her er jo tilsvarende flere av de andre merkene. Og er dette så mye dårligere enn en 10 år gammel (sliten?) 9.9 hester?? Riktignok kan den ikke oppgraderes til 15 hk.

 

ville vurdert en ny tohatsu. hadde dette bak på en alo mikkel 26 tidligere. grei vekt, bra ytelse. alo'n gjorde over 7 knop på den tohatsun jeg hadde, som var bedre enn 7.5 innenbords. lettere å løfte ned fra brakett og til jolle enn en 9.9.

Link to post
Share on other sites

Svart (redigert)

Jeg tok en telefon til Bakken motor jeg....

 

Resultat:

I morgen skal jeg hente min nye Zodiac med 4 hesters Tohatsu. Så da var det i boks.

 

- fant jo fort ut at prisforlangende på brukt ikke reflekterer virkelig avslag for slitasje og elde, - og med pakkepris ble det jo en nokså fornutig handel.

Redigert av Alo Mikkel (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...