Brutus Svart 26.Juli.2017 Link til dette innlegget Svart 26.Juli.2017 Er vel bare å ta online på Telenor Kystradio sine sider. Der ligger det jo også et slikt prøvekurs man kan prøve seg på først. Da får man det gråe sertifikatet som det står radio com operator og level: src (short range certificate) på. Sitér dette innlegget Link to post
John_Kr Svart 30.Mars.2018 Link til dette innlegget Svart 30.Mars.2018 Da brukte jeg litt tid i Påsken til å gå gjennom DSC kurset (17 oppgavene), fikk gjennom dette 4-5 ganger, fikk testet litt. Tok eksamen på nettet i dag, 100% rett, det var ikke vanskelig da, 4 lette oppgaver. Da er det bare å vente påsertifikatet, regner med at vi ikke får noe i posten, alt blir vel på nett? Skal hive meg rundt nå å kjøpe ny håndholdt radio (ICOM). Sitér dette innlegget Kallesignal: LA9312 MMSI: 257048160 Link to post
eivindch Svart 31.Mars.2018 Link til dette innlegget Svart 31.Mars.2018 På mine sider hos Telenor Kystradio står det at jeg har blått sertifikat. Det står at det varer til jeg er 100 år, selv om det i selve sertifikatet ikke står noe om utløpsdato. Jeg har radio med DSC ombord og jeg har ingen planer om å utvide sertifikatet. Jeg tar heller diskusjonen med eventuelle myndigheter som skulle stoppe meg fra å bruke radioen. Jeg kommer sannsynligvis heller aldri til å bevege meg utenfor Norge/Sverige/Danmark med egen båt. Eivind Sitér dette innlegget Link to post
John_Kr Svart 9.April.2018 Link til dette innlegget Svart 9.April.2018 Da kom SRC sertifikatet i posten, så fort gjort var det... Får vente på ny båt da så jeg får tegnet lisens og får MMSI nummer til VHF radioen. Har ennå ikke besttemt meg om jeg skal kjøpe håndholdt eller fastmontert VHF, skal teste litt med min gamle Simrad HT-50 før jeg tar den endelige avgjørelsen, kan hende jeg kjøper begge deler. Sitér dette innlegget Kallesignal: LA9312 MMSI: 257048160 Link to post
Benji Svart 9.April.2018 Link til dette innlegget Svart 9.April.2018 John_Kr skrev 1 time siden: Da kom SRC sertifikatet i posten, så fort gjort var det... Får vente på ny båt da så jeg får tegnet lisens og får MMSI nummer til VHF radioen. Har ennå ikke besttemt meg om jeg skal kjøpe håndholdt eller fastmontert VHF, skal teste litt med min gamle Simrad HT-50 før jeg tar den endelige avgjørelsen, kan hende jeg kjøper begge deler. Bra jobba. Har du plass ombord er stasjonær å anbefale. Sitér dette innlegget LGT - Husk lytteplikt på ch 16 - Olena LH 2064 - http://www.facebook....xklubben?ref=hl Link to post
John_Kr Svart 10.April.2018 Link til dette innlegget Svart 10.April.2018 På min forrige båt hadde jeg en ICOM IC-M400BB (black box) VHF, denne var jeg svært godt fornøtd med, men litt utfordring med å finne en fornuftig plassering av håndsettpluggen. Ser at Garmin VHF300i kan montere trådløst håndsett GHS20i, er det noen av dere som kjenner til denne VHF'n? Det jeg lurer på om det er båe høytaler og mic i håndsettet? Har forsøkt å lese meg opp på dette, men jeg finner ikke konkret svar. Trådløst håndset med alt inne i håndsettet tilfredsstiller mine ønsker. Sitér dette innlegget Kallesignal: LA9312 MMSI: 257048160 Link to post
John_Kr Svart 10.April.2018 Link til dette innlegget Svart 10.April.2018 Fant svaret... Sitér dette innlegget Kallesignal: LA9312 MMSI: 257048160 Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.