Gretar Startet 31.Mai.2015 Link til dette innlegget Startet 31.Mai.2015 Hei. Jeg har en Bayliner ciera 2855 1998. med mercruiser bensin 7,4mpi 310hk. Bak sitter et bravo1 drev. Saken er at jeg skal bytte over til bravo3 da det viser seg at bravo1 passer ikke i det hele tatt til denne båten. Mitt spørsmål er hvilken utveksling og propeller anbefaler dere? Er noen der ute som eventuelt har det jeg trenger? takk på forhånd. Moderator har endret emnetittelen. Var opprinnelig Bayliner 2855 hvilket ikke er iht reglene for "Båtforumet".Alle må vennligst lese disse før man poster. Sitér dette innlegget Link to post
Trophy Svart 31.Mai.2015 Link til dette innlegget Svart 31.Mai.2015 Du bør endre overskriften ellers kan tråden bli stengt... Sitér dette innlegget Maxum 4100 scb, Chenette III Link to post
Gretar Svart 31.Mai.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 31.Mai.2015 Nå er jeg ikke helt med, hva har jeg skrivet feil? Sitér dette innlegget Link to post
MajorAndy Svart 31.Mai.2015 Link til dette innlegget Svart 31.Mai.2015 Vi har stor aktivitet og alle båtrelaterte innlegg i ett forum, "Båtforumet". Av hensyn til brukervennligheten er det viktig at titlene beskriver emnet på en best mulig måte innenfor de 66 karakterer man har til rådighet. Da slipper leserne å åpne emner som de ikke har kunnskaper om og/eller interesse av. Øker også sjansen for gode svar. Tips: Skriv tittelen slik du ville formulert deg om du henvendte deg muntlig til en båtkyndig bekjent. Eksempel 1: Du har en Yamaha 5hk 2-takter som ikke vil starte. Da skriver du Yamaha 5hk 2-takter vil ikke starte som tittel. Ikke bare Yamaha 5hk 2-takter eller Motoren vil ikke starte. Eksempel 2: Du har en Scand Baltic og ønsker å vite hva den veier. Da skriver du Hva veier Scand Baltic? som tittel. Ikke bare Scand Baltic eller Hva veier båten? Mao, dersom det er relevant skal emnetittelen inneholde både produktnavn og beskrivelse av hva saken gjelder. Uansett er kryptisk titler ikke tillatt, leserne skal ikke behøve å gjette hva det handler om. Capslock (kun store bokstaver) er ikke lov, DET SER UT SOM OM DU ROPER. Eneste unntak er forkortelser som VHF og GPS. Stedsnavn skal være med hvis det er relevant. Hvor i Oslo kan man... osv. Følgende 3 ord er ikke tillatt i titler: hjelp, problem(er), spørsmål. Grunnen er at bruk av disse intetsigende ordene nesten alltid fører til en mangelfull tittel. Sitér dette innlegget Link to post
alfaalfa Svart 31.Mai.2015 Link til dette innlegget Svart 31.Mai.2015 Nja, det er sikkert godt skyv på en Bravo 3, men det er et mulig alternativ med at du skifter til Mercury Maximus propell, 5 bl , 15 5/8" diameter på ditt Bravo1 drev som vil gi deg mye samme effekten ved at denne skyver også mye vann... Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.