Eddiken Startet 31.Mai.2015 Link til dette innlegget Startet 31.Mai.2015 Jeg har en svinger som ble montert innvendig, jeg skal nå flytte den ut for å se om det blir bedre (opplever at det blir plutselig grunt vann, bunnen forsvinner osv..) men hvordan skal jeg montere den? Skal den gå i flukt med bunnen av skroget,eller er det uansett så lenge den er under vann? Jeg tenkte å plaste denne klossen fast for å unngå å skru i skroget. Sitér dette innlegget Link to post
Eddiken Svart 31.Mai.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 31.Mai.2015 Sitér dette innlegget Link to post
Lars K Svart 31.Mai.2015 Link til dette innlegget Svart 31.Mai.2015 Monter den slik at 1\3 stikker på nedsiden. Jeg brukte en bit på ca 7x7cm av vannfast finer som jeg limte på skroget med Tec7,fungerer veldig bra. Sitér dette innlegget Link to post
Lensepumpe Svart 31.Mai.2015 Link til dette innlegget Svart 31.Mai.2015 Støp en kloss i glassfiber, og lim den på slik Ingar beskriver på https://baatplassen.no/i/topic/17356-hekksvinger-til-fishfinderekkolodd/. Jeg fulgte disse instruksjonene da jeg monterte hekksvinger, og det fungerer utmerket. Sitér dette innlegget Link to post
Eddiken Svart 31.Mai.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 31.Mai.2015 Takk for svar :) Sitér dette innlegget Link to post
larss Svart 31.Mai.2015 Link til dette innlegget Svart 31.Mai.2015 Hei Jeg har tidligere gjort det samme som du planlegger, virket veldig fint. Jeg tok en bit sjøvannsbestandig Alu. og borret hull som jeg gjenget opp og satt inn forsenkede bolter fra baksiden, disse ble da stående ut som pinnebolter med samme hullbilde som svingeren. Men... Du trenger du trenger ikke støype den fast. Jeg limte med Tec7, en platebit på 8-10x8-10 cm som limes fast holder en masse med kilo. Bare husk å montere svingeren så den ikke spruter vann opp i båten. larss Sitér dette innlegget Link to post
Eddiken Svart 31.Mai.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 31.Mai.2015 Nå har jeg limt fast, jeg har ikke limt den med tec-7 men noe annet marine tette-lime-fuge. Tror jeg legger på litt fiber, så er jeg på den sikre siden :) Sitér dette innlegget Link to post
Eddiken Svart 1.Juni.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.Juni.2015 Noen tanker om plasseringen? Sitér dette innlegget Link to post
Lars K Svart 1.Juni.2015 Link til dette innlegget Svart 1.Juni.2015 Jeg synes det ser ut som den kanskje stikker litt langt ned,men vinkelen ser bra ut. Jeg har som sagt montert alle mine svingere med 1/3del under skroget,men det har vært på Vbunnsbåter. Prøv slik den står,hvis den ikke lager stor vannsprut er det jo greit. Sitér dette innlegget Link to post
Eddiken Svart 1.Juni.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.Juni.2015 Sånn som nå står den jo 40 cm under havet. Jeg får prøve å se, hva med bunnstoff, finnes det noe spesifikt for svingere? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.