Kenneth 81 Startet 1.Juni.2015 Del på Facebook Startet 1.Juni.2015 Etter grundig eksperimentering under gårdagens vask av båten så kunne jeg konkludere med at den lekre, blå takluken på Biamens forkabin ikke tåler 100+ kilo med ustødig Kenneth... Etter ett øyeblikks ustødighet med hendene fulle av vaskesaker klarte jeg å plante høyre fot midt i luken med det resultatet at det nesten ble delt i to. Tec-7 og gaffatape holder den midlertidig vanntett, men en erstatter trengs snarest. Er det noen her som vet hvor jeg kan få tak i en luke som passer rett i hullet? Det passer dårlig å måtte sage i taket for å få plass til en ny luke så jeg vil helst prøve å finne en som passer rett i det gamle hullet. Det hadde også vært en fin bonus om luken ikke koster en arm og ett ben da årets vedlikeholdsbudsjett for lengst er sprengt i fillebiter.... Sitér dette innlegget Skibsplast 675 HT med Suzuki DF 250, Biam 800 HT med Yanmar 4JH2-HTE 75Hk Mazda 929, Toyota Celica, Volvo 940GL, Jeep Commander Overland, Volvo 740GL, Mercedes C200 Kompressor, Opel Astra, Mazda CX-5 Link to post
tuffff Svart 2.Juni.2015 Del på Facebook Svart 2.Juni.2015 Tjøstheim Plast As, 4120 Strand, tlf 51 74 79 88, har solide luker i mange størrelser. Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 2.Juni.2015 Del på Facebook Svart 2.Juni.2015 Jeg fikk tak i nytt lukeglass til en slik i en lokal båtutstyrsbutikk. Kostet under tusenlappen, og hadde en mer "tidsriktig" farge (gråsvart soting). Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
svalerød Svart 2.Juni.2015 Del på Facebook Svart 2.Juni.2015 Jeg fant takluke tilsvarende orginal fra Nidelv her: http://www.rodin.no/ Sitér dette innlegget Prosjekt: Nidelv 24 Link to post
bergie Svart 2.Juni.2015 Del på Facebook Svart 2.Juni.2015 Jeg klarte også å knuse takluken på min Biam for et par år siden. Kjøpte ny fra Maritim. De har to størrelser. Mener det var denne størrelsen jeg kjøpte https://www.maritim.no/lukeglass-420x490mm-sotet#.VW2SAM_tlBc Ta mål før du eventuelt bestiller. Passet perfekt til eksisterende hengsler. Sitér dette innlegget Link to post
Kenneth 81 Svart 2.Juni.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 2.Juni.2015 Se der ja, den ser ut til å kunne gå rett på! Skal i båten i ettermiddag så kontrollmåler da. Kjekt å slippe å kjøpe ny, for de prisene jeg har sett så langt er rett og slett skremmende Sitér dette innlegget Skibsplast 675 HT med Suzuki DF 250, Biam 800 HT med Yanmar 4JH2-HTE 75Hk Mazda 929, Toyota Celica, Volvo 940GL, Jeep Commander Overland, Volvo 740GL, Mercedes C200 Kompressor, Opel Astra, Mazda CX-5 Link to post
bergie Svart 2.Juni.2015 Del på Facebook Svart 2.Juni.2015 Se der ja, den ser ut til å kunne gå rett på! Skal i båten i ettermiddag så kontrollmåler da. Kjekt å slippe å kjøpe ny, for de prisene jeg har sett så langt er rett og slett skremmende Sitér dette innlegget Link to post
Kenneth 81 Svart 3.Juni.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 3.Juni.2015 Målene stemmer! Så nå har jeg bestilt meg nytt glass til dekksluken! 1300 penger inkludert frakt er ikke ille! Sitér dette innlegget Skibsplast 675 HT med Suzuki DF 250, Biam 800 HT med Yanmar 4JH2-HTE 75Hk Mazda 929, Toyota Celica, Volvo 940GL, Jeep Commander Overland, Volvo 740GL, Mercedes C200 Kompressor, Opel Astra, Mazda CX-5 Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.