Jump to content

owatrol edelolje...


Majali

Recommended Posts

Hei, ble plutselig litt usikker.

 

Jeg har følgende system på skroget til Majali nå: impregnert med xylamon, mettet med clipper 1 og lakket 14 strøm med Ravilakk utvendig, innvendig er det kun clipper 1 og jeg ønsker en mer blank overflate. Så jeg kjøpte Owatrol edelolje.

Er det noen som har erfaringer med edeloljen invendig på et lutvendig lakkert skrog? vil ikke det ødelegge all mulighet til å få inn mer impregnering, eller trengs det ikke mer?

 

Hva skal jeg eller gjøre hvis jeg vil ha en blank overflate innvendig?

 

 

Erik

Stor er den som vet, men større er den som vet hvor man skal spørre

Link to post
Share on other sites

Edelolje fra Owatrol etterlater seg "lakkert" overflate, dvs du får da tett ved begge sider, hvilket som ikke er anbefalt da en av sidene skal "puste".

 

Å få en helt blank innvendig skuteside skal mao. godt gjøres, det eneste jeg kan tenke meg som da vil nærme seg det resultat du ønsker, er å pøse på med clipper I til veden ikke trekker mer, pluss litt til (du får da en hinne som normalt skal tørkes bort med fille) Helt blankt blir det ikke, men ......

Link to post
Share on other sites

Hei Perlen.

 

 

Ja det var det jeg var redd for... men jeg har jo sett både nye og restaurerte båter som er blanke på begge sider... :confused:

 

 

Jeg vil jo ikke gjøre dette før jeg er 100% sikker, så da har jeg nesten et år å forske litt på, skal nemlig sjøsette til helgen hvis alt går etter planen. :cheers:

Stor er den som vet, men større er den som vet hvor man skal spørre

Link to post
Share on other sites

Alternativet er kanskje beis i blank overflate ?

 

Du skal jo på trebåtfestivalen. Vær du sikker på at der er der kompetente mennesker som har prøvd det aller meste. Eksempelvis Johansen på Staybrite (Furuholmen)....

 

Lykke til og del gjerne resultat av undersøkelser med oss andre på forumet.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...