Jump to content

Kvinne til rors, a wonderful world


ter-av

Recommended Posts

Hei båtvenner

 

Om ikke deres kvinner er overbegeistret for båt, så fortvil ikke. Det er alltid et håp!

Jeg drømte om båt i 25 år før det endelig løsnet. Fruen trodde hun ble sjøsyk, men tok endelig sjansen.

Og nå er hun rask til å ta roret!

Ikke overbevist? Se her:

 

WHAT A WONDERFUL WORLD!

 

:yesnod::yesnod::yesnod:

 

ter-av

Redigert av ter-av (see edit history)

Viksund St.Cruz 340. VHF: LJ6798 og MMSI: 257 979 470. Kikk gjerne innom bloggen vår MorMajor.com .

Link to post
Share on other sites

Hi,

 

bra at de er så mange damene som liker å stå bak rattet!

 

Sist helg hadde vi en hveldig fint tur til Stromstad, og jeg fikk holde rorkulten mindre en en halv time!Dermed faller jeg også i kategorien med styre-glad dama :)

 

Andries

S/Y Lady Stardust

Link to post
Share on other sites

Kona går i år på sin 3 sesong som Co-skipper, (første gang i liten båt på bryllyupsreise i forfjor!) Må bare si at jeg har vært utrolig! heldig. Hun deltar også i båtpussen (men helst ikke skraping av bunnstof) :sad:

 

Nå begynner hun å bli ganske erfaren, og håndterer greit det meste (litt usikker på finmanøvrering for seil, men det kommer nok snart) På bildet ser man Cecilie skaffe mat og ratte samtidig.

 

Bilde

Link to post
Share on other sites

Hmm. min utkårede synes også det er artig å ha kontroll over båten når vi er ute å seiler. ( Jeg får lov til å stå til rors av og til )

 

- Men i perioden September - Mai er hun absolutt ikke interesssert i gjøremål som har med båten å gjøre. Da er båten BARE min.

Link to post
Share on other sites

Etter å ha bladd meg gjennom denne tråden slår det meg ; Der kona er co skipper er det oftest seilbåt - dette gleder meg - siden jeg har et prosjekt med å mor til å engasjere seg mer båt/båtliv..... og vi har seilbåt :yesnod:

 

Nå er det blå himmel og bå sjø på utsiden - og jeg må sitte inne på kontoret :cryin:. Ikke nok med det i ettermiddag må jeg reise til Tønsberg for å være der i en liten time mellom 17 og 18, og får ikke reist hjem igjen før i morgen. Perfekt vær til en tur på fjorden, og jeg må sitte på et hotellrom :cryin::cryin:

Maxi 95 1975 med Solé 25 mini 2004, Honwave T30-AE 2007 med Tohatsu 9,8 2005.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...