Jump to content

Vannpumpa "pumper" og siver, men det kommer ikke vann ut av krana?

Hei-di

Recommended Posts

Hei

Ofte er det eit lite kjegleforma filter der vasslangen går inn i pumpa.

Dette filteret går fort tett. Spesielt dersom det er litt grums på tanken, og du har tømt nesten heile tanken.

Det er mange år sidan eg kasta dette filteret, og pumpa har ikkje tatt skade av det.

Det kan òg vera eit filter på tuten på blandebatteriet.

Ask

Jeg hadde et tilfelle som artet seg på samme måte for noen år siden. Da hadde det lagt seg små kalkpartikler i ventilene i pumpa, slik at de ikke tettet skikkelig. Dette er vel typisk noe som kan skje når tanken pumpes tom om høsten, og hvor pumpa suger til seg rusk fra tankbunnen.

Jeg åpna "pumpehuset" og gjorde ren ventilene, og pumpa var i gang igjen!

Redigert av Arvid_A (see edit history)
  • 1 år senere...

Jeg har samme problem med min Oceanmaster 630DC 2010. Det jeg synes er merkelig, er at pumpen er plassert slik at det er umulig å nå den. Kan se den fra en inspeksjonsrunde i hekkbrønnen, men det er umulig å rekke frem til pumpa å gjøre noe fysisk med den. Har forsøkt å suge både i dusj og kran, samt sette ekstra trykk på tanken ved å sette på ekstern slange på inntaket. Noen ideer?

..men det er umulig å rekke frem til pumpa å gjøre noe fysisk med den. Har forsøkt å suge både i dusj og kran, samt sette ekstra trykk på tanken ved å sette på ekstern slange på inntaket....

Off då. Du bør kikke meir på tilkomst, for du har enten ødelagt pumpe eller en stengt krane noe sted.

Yanmar 6LYA-STP 340hk

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...