Jump to content

Plastfolie teak

Bitteliten

Recommended Posts

Til å ha nesten 20.000 innlegg bør du klare å lage en bedre overskrift enn det der.  :wink:

Forøvrig ville jeg vært kritisk til utseende og holdbarhet for en slik folie. Tviler på at du får tak i noe som i nærheten ligner på teak. Dette er jo dessuten på et særs synlig sted. Det naturlige vil vel være å legge på noen lag lakk? Det er neppe mer arbeid enn det du bruker for å søke etter en slik folie, samt feste den så det blir pent.

All I ask is a tall ship and a star to steer her by

Folie på treverk i båt er ikke å anbefale. bevegelsen i treverket vil få folien til å slippe temmelig raskt. Ja, jeg har prøvd det. Slip heller ned listene med 80 papir, støvsug de grundig, gjøre rent med rødsprit, legg på 4 lag med owatrol edelolje, slip lett ned "toppene" med 240 papir, og legg på 2 nye strøk. Da har du en hinne som tåler sollys i mange år. 

Reder og Captain's bitch på M/S Fars Vilje Østfoldtreffet 2017

Tror det bare er tynn finér under lakken. Og folie i dag er bra kvalitet. Lakken må fjernes helt og listene er limt fast og jeg vil skade vindusramma om jeg sliper. Holder det med argumenter? :wink:

Så spørsmålet er ikke lakk eller ikke. Det er hvor jeg kan få tak i folie. 3M har, men hvem selger?

Redigert av Bitteliten (see edit history)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...