Bitteliten Startet 2.Juni.2015 Link til dette innlegget Startet 2.Juni.2015 Jeg skal freshe opp noen teaklister på en båt. Listene er utsatt for sterk sol, så lakken er blitt matt. Jeg tenker at det beste er å foliere dem. Noen som vet hvor jeg kan få tak i selvklebende folie med teak farge/motiv? Sitér dette innlegget Link to post
Herman Svart 2.Juni.2015 Link til dette innlegget Svart 2.Juni.2015 Til å ha nesten 20.000 innlegg bør du klare å lage en bedre overskrift enn det der. Forøvrig ville jeg vært kritisk til utseende og holdbarhet for en slik folie. Tviler på at du får tak i noe som i nærheten ligner på teak. Dette er jo dessuten på et særs synlig sted. Det naturlige vil vel være å legge på noen lag lakk? Det er neppe mer arbeid enn det du bruker for å søke etter en slik folie, samt feste den så det blir pent. Sitér dette innlegget All I ask is a tall ship and a star to steer her by Link to post
Wallas Service Svart 2.Juni.2015 Link til dette innlegget Svart 2.Juni.2015 Støtter Herman her. Slip og lakk, resultatet blir mye bedre. Men om du vil ha teakfolie så finner du dette hos en fargehandler, f.eks. Fargerike. Tror neppe du finner det på OBS-Bygg Sitér dette innlegget Wallas Service v/Rune Akerø. run-ak@online.no, tlf 900 18 209 "Jeg var et skolelys, men så gikk strømmen" Link to post
Pettern1972 Svart 2.Juni.2015 Link til dette innlegget Svart 2.Juni.2015 Folie på treverk i båt er ikke å anbefale. bevegelsen i treverket vil få folien til å slippe temmelig raskt. Ja, jeg har prøvd det. Slip heller ned listene med 80 papir, støvsug de grundig, gjøre rent med rødsprit, legg på 4 lag med owatrol edelolje, slip lett ned "toppene" med 240 papir, og legg på 2 nye strøk. Da har du en hinne som tåler sollys i mange år. Sitér dette innlegget Reder og Captain's bitch på M/S Fars Vilje Østfoldtreffet 2017 Link to post
Bitteliten Svart 2.Juni.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.Juni.2015 (redigert) Tror det bare er tynn finér under lakken. Og folie i dag er bra kvalitet. Lakken må fjernes helt og listene er limt fast og jeg vil skade vindusramma om jeg sliper. Holder det med argumenter? Så spørsmålet er ikke lakk eller ikke. Det er hvor jeg kan få tak i folie. 3M har, men hvem selger? Redigert 2.Juni.2015 av Bitteliten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Pettern1972 Svart 2.Juni.2015 Link til dette innlegget Svart 2.Juni.2015 Er iallefall mulig å få tak i på ebay. Men hva med å høre med f.eks kjøkkenfornyeren om de kan skaffe bladfiner. Sitér dette innlegget Reder og Captain's bitch på M/S Fars Vilje Østfoldtreffet 2017 Link to post
Wallas Service Svart 2.Juni.2015 Link til dette innlegget Svart 2.Juni.2015 Så spørsmålet er ikke lakk eller ikke. Det er hvor jeg kan få tak i folie. 3M har, men hvem selger? I tillegg til fargehandlere, kan du også høre med de som lager skilt og dekorerer biler. Sitér dette innlegget Wallas Service v/Rune Akerø. run-ak@online.no, tlf 900 18 209 "Jeg var et skolelys, men så gikk strømmen" Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.