enter4u Startet 4.Juni.2015 Del på Facebook Startet 4.Juni.2015 Ja nå klør jeg meg i hodet her. Har 2 stk Aqad31a. I dag bare klikka det i starteren på begge to. Jeg har strøm på batteriene. ca 13v da landstrømmen sto på. Nekter å tro at begge starterne har røket samtidig. Er det noe rele noen plass tro som kan ha gått? På begge????? Sitér dette innlegget Link to post
Jori Svart 4.Juni.2015 Del på Facebook Svart 4.Juni.2015 Samme startbatteri for begge motorene? Vil gjetning basert på skjedd samme hos meg. Startbatteri kaputt. Viser 13 når du lader, men så fort du belaster er du på under 12 volt, en celle kaputt. Ergo ikke kraft nok til å dra rundt fort nok eller dra rundt i det hele tatt. Prøvd startkabler fra forbruksbanken? Sitér dette innlegget Link to post
Windy37GM Svart 4.Juni.2015 Del på Facebook Svart 4.Juni.2015 Type båt? Sitér dette innlegget Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom. Link to post
enter4u Svart 4.Juni.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 4.Juni.2015 Jeg har prøvd å starte fra forbruksbanken også uten hell. Windy... Det er en Fjord Dolphin Sitér dette innlegget Link to post
enter4u Svart 4.Juni.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 4.Juni.2015 Har ikke målt cellene. Får gjøre det i morgen. Sitér dette innlegget Link to post
Comforthe Svart 5.Juni.2015 Del på Facebook Svart 5.Juni.2015 Hva med strømbryteren? En kammerat av meg måtte bytte sin i våres. Korrodert i stykker. Merket ikke at noe var galt så lenge det kun var strømsvake applikasjoner (lamper ol) som stod på. Sitér dette innlegget Færdes mye rundt Nøtterøy og Tjøme Link to post
SF Svart 5.Juni.2015 Del på Facebook Svart 5.Juni.2015 Gå opp tilførselskabel på strøm til startmotor på begge maskiner, det må være noe som er felles her der det er blitt dårlig kontakt evt som andre skriver at startbatteri er kaputt om dette er felles. Selv om batteri er toppladet kan du får problemer om det er mye irr på polene og dårlig kontakt, med en gang du belaster så detter sepnningen ut på systemet. Sjekk og rengjør alle koblingspunkt på hovedkablene også jording. Bruk polfett. Sitér dette innlegget 2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI Link to post
Grufolf Svart 5.Juni.2015 Del på Facebook Svart 5.Juni.2015 Hadde startproblemer på båten min i fjor. aqad40 motor, da var det minuskabelen som kun hang i tre tynne kobbertråder. kappet fem cm satte det sammen igjen og alt virket som det skulle. Sitér dette innlegget Link to post
enter4u Svart 6.Juni.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 6.Juni.2015 Da er problemet lokalisert. Etter en vannlekasje tidl. I år så lå starterne under vann. Det er dem som har tatt kvelden. Har mekaniker på plass i skrivende stund, men sliter med å komme til den bolten som sitter mot blokka. Må intercooleren av?? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.