oysti Startet 5.Juni.2015 Del på Facebook Startet 5.Juni.2015 Hei. Ser at det er anbefalt å vente 24 timer med sjøsetting etter bunnsmøring med Hempel Mille Standard. De få gangene jeg har bunnsmørt båt tidligere, så har det egentlig vært å smøre over båten like før sjøsetting. Så lenge det har kjennes tørt ut, har båten blitt satt ut. Og det har jo fungert greit så vidt jeg vet. Er det noe spesielt med Hempel sin som gjør at den MÅ tørke i 24 timer først ? Sitér dette innlegget Link to post
Lazyjack Svart 5.Juni.2015 Del på Facebook Svart 5.Juni.2015 Det er aldri feil å holde seg til produsentes spesifikasjoner, de er ikke laget for moro skyld :nonod: Sitér dette innlegget Link to post
oysti Svart 5.Juni.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 5.Juni.2015 Hmm... Takk for svar, selv om det ikke var det svaret jeg håpet på :D Sitér dette innlegget Link to post
sap_2000 Svart 5.Juni.2015 Del på Facebook Svart 5.Juni.2015 (redigert) Erfaringen min er at selvpolerende bunnstoff tørker omtrent mens man stryker det ut. Hadde ikke hatt betenkeligheter med å sette ut etter et par-tre timer i tørt og varmt vær. Mange flekkstoffer feltene hvor krybber og støtter har stått mens båten henger i stroppene og så rett i vannet et par minutter senere. Har ikke sett forskjell på de feltene ved opptak om høsten. Redigert 5.Juni.2015 av sap_2000 (see edit history) Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
Sequoia Svart 5.Juni.2015 Del på Facebook Svart 5.Juni.2015 Erfaringen min er at selvpolerende bunnstoff tørker omtrent mens man stryker det ut. Hadde ikke hatt betenkeligheter med å sette ut etter et par-tre timer i tørt og varmt vær. Mange flekkstoffer feltene hvor krybber og støtter har stått mens båten henger i stroppene og så rett i vannet et par minutter senere. Har ikke sett forskjell på de feltene ved opptak om høsten. Jeg har samme erfaring på dette. Hadde ikke hatt noen betenkeligheter med å setter ut etter redusert tørketid, gitt at det er forholdsvis mildt og tørt ute. Feltene etter krybben får vel 30 sekunder tørketid hos meg da kranføreren ikke er interessert i å vente noe mer, og som sap_2000 sier er det ikke mulig å se forskjell ved opptak. Jeg benytter også Hempel Mille. Sitér dette innlegget Link to post
oysti Svart 6.Juni.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 6.Juni.2015 Gjorde ferdig siste halvdel av båten 2 timer før flo i går ettermiddag, og ble sjøsatt på floa. Var helt tørr og fin da, Og ser jo ut som den sitter på ennå i hvert fall :) Sitér dette innlegget Link to post
quantumduck Svart 7.Juni.2015 Del på Facebook Svart 7.Juni.2015 Mange flekkstoffer feltene hvor krybber og støtter har stått mens båten henger i stroppene og så rett i vannet et par minutter senere. Har ikke sett forskjell på de feltene ved opptak om høsten. Jepp, jeg har i mange år praktisert det der, og ikke sett noe problem om høsten når båten ble tatt opp. Mille Dynamic og SeaJet Shogun 033. Sitér dette innlegget Link to post
NilsPils Svart 8.Juni.2015 Del på Facebook Svart 8.Juni.2015 Det er aldri feil å holde seg til produsentes spesifikasjoner, de er ikke laget for moro skyld :nonod: Sikkert ikke for moro skyld, men svært ofte for å gardere ræva si . . . ! Sitér dette innlegget Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten SaowaneeJeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................ Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.