Jump to content

Båtmaling

Utkikk

Recommended Posts

Malte båten min tidligere i dag med biltema sin to-komponent maling. Malingen har vært på i 4-5 timer, og nå ser resultatet ikke så bra ut... Ble veldig ujevnt og ikke fint. Har tenkt å bruke 2 strøk, og det jeg lurer på er om man klarer å "jevne" ut slik at man får et ok resultat, eller bør jeg bare la det herde helt og pusse ned før neste strøk? Brukte rulle og pensel til å male med (fulgte tipsene på jotun sin hjemmeside). Noen som har erfaring/kunnskap om problemet?  Er det litt tidlig enda før man ser resultatet?

Har bare et lite spørsmål til.

Ser det står at hvis man maler andre strøket iløpet av 48 timer ved 20 grader (er litt over halvparten her), slipper man å slipe ned fordi herderen løser opp ytterste laget på 1. strøket. Tror dere det er mulig å få en jevnere finish med en runde til, hvis jeg tynner ut malingen før påføring?  

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...