Utkikk Startet 6.Juni.2015 Link til dette innlegget Startet 6.Juni.2015 Malte båten min tidligere i dag med biltema sin to-komponent maling. Malingen har vært på i 4-5 timer, og nå ser resultatet ikke så bra ut... Ble veldig ujevnt og ikke fint. Har tenkt å bruke 2 strøk, og det jeg lurer på er om man klarer å "jevne" ut slik at man får et ok resultat, eller bør jeg bare la det herde helt og pusse ned før neste strøk? Brukte rulle og pensel til å male med (fulgte tipsene på jotun sin hjemmeside). Noen som har erfaring/kunnskap om problemet? Er det litt tidlig enda før man ser resultatet? Sitér dette innlegget Link to post
bellen Svart 6.Juni.2015 Link til dette innlegget Svart 6.Juni.2015 Tror du må la det herde litt lenger, 4-5 timer er ikkje mykje. Du husket å røre godt i malingen før du begynte? Sitér dette innlegget Link to post
Utkikk Svart 6.Juni.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.Juni.2015 Tror det. Hadde begge delene i en boks og ristet i flere minutter. Sitér dette innlegget Link to post
Lyst på båt Svart 6.Juni.2015 Link til dette innlegget Svart 6.Juni.2015 Den der må tynnes. Gjorde samme tabben selv. Blir best om man er 2 og ruller på og andre mann går etter med fin kost. Tror du må vente til det er herdet og pusser ned pånytt. Sitér dette innlegget Link to post
Båtsjef Svart 6.Juni.2015 Link til dette innlegget Svart 6.Juni.2015 2 komp lakk egner seg best for sprøyte.Mye lettere og få et bra resultat med en urethan maling,som Internasional Top Lack. Sitér dette innlegget Link to post
Utkikk Svart 6.Juni.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.Juni.2015 Har bare et lite spørsmål til. Ser det står at hvis man maler andre strøket iløpet av 48 timer ved 20 grader (er litt over halvparten her), slipper man å slipe ned fordi herderen løser opp ytterste laget på 1. strøket. Tror dere det er mulig å få en jevnere finish med en runde til, hvis jeg tynner ut malingen før påføring? Sitér dette innlegget Link to post
Båtsjef Svart 6.Juni.2015 Link til dette innlegget Svart 6.Juni.2015 Nei Sitér dette innlegget Link to post
Utkikk Svart 7.Juni.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.Juni.2015 Takk for svarene. Får finne fram sandpapiret igjen og begynne å pusse... Tror jeg prøver med Toplac på neste strøk. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.