Bruun Startet 6.Juni.2015 Link til dette innlegget Startet 6.Juni.2015 Hei Bestilte akkurat en vanninntak i AISI 316 kvalitet. Kan jeg sette syrefast kuleventil fra feks Tess/ hydroscand på denne? Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 6.Juni.2015 Link til dette innlegget Svart 6.Juni.2015 AISI 316 er syrefast, så det går bra. Det blir ikke miksing engang Eneste miksen blir at du kjøper to forskjellige syrefaste komponenter som kan ha mikroskopiske forskjeller i legeringene. Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Bruun Svart 6.Juni.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.Juni.2015 Hmm, står da virkelig messing her: https://www.maritim.no/kjolevannsinntak-1-1-2-messing#.VXNb95YzfCQ Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 6.Juni.2015 Link til dette innlegget Svart 6.Juni.2015 Er det den du linker til du har kjøpt? I tilfelle er den jo i messing som du sier, ikke 316. Du kan fremdeles sette syrefast kran på denne gjennomføringen, med det er ikke fullt så heldig da du vil få litt potensialforskjell mellom materialene. Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
HansO Svart 7.Juni.2015 Link til dette innlegget Svart 7.Juni.2015 (redigert) Jeg har i mange år kjørt med syrefast kran på messing gjennomføringer. Fungerer helt fint. Pass på at du legger tilstrekkelig tetningsmasse i gjennomføringen, og benytter gjenge-tetning når du setter inn ventilen. Redigert 7.Juni.2015 av telford (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Bruun Svart 7.Juni.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.Juni.2015 Står at det er messing i linken, det er den jeg bestilte. I ordrebekreftelse står det kjølevannsinntak Aisi316 Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 7.Juni.2015 Link til dette innlegget Svart 7.Juni.2015 I følge hjemmesiden til Maritim så har de ikke sjøvannsinntak i AISI316, kun i messing. Og de forteller ikke hva slags messing som er i sjøvannsinntaket. Du burde ha 'avsinkingsherdet' messing. Men det kan du jo ta en telefon til Maritim og sjekke. Risikoen, om noen, er at ventilen kan begynne å forsyne seg av sinken i messingen. Om messingen ikke er av rette kvaliteten. Uansett er dette en prosess som vil ta noe tid. Og med tid er det nok snakk om noen år. Sitér dette innlegget Link to post
Cheng Svart 7.Juni.2015 Link til dette innlegget Svart 7.Juni.2015 Maritim leverer syrefast også: https://www.maritim.no/kjolevannsinntak-1-1-2-aisi316#.VXPwq0bSyVA Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 7.Juni.2015 Link til dette innlegget Svart 7.Juni.2015 Ser man det! Kom kun opp rørdeler da jeg søkte på 'syrefast'. Så da er det nok det som blir sendt. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.