Baljo Startet 6.Juni.2015 Del på Facebook Startet 6.Juni.2015 Hei, fikk med en garmin 276C med Lista- sognefjorden kart brikke for maritimit bruk.Har stilt den inn på maritim bruk i menyen, men om jeg da setter destinasjon til en havn, får jeg bare en bein strek som krysser fjord og fjell frem til destinasjonen, Er dette vanligt elle hvordan skall jeg navigere og bruke denne for og finne den plassen jeg skall til?.Håper noen her husker i gjenn dette fra den tid disse var i bruk, er vell skrotet di fleste av disse nå kansje?. Mvh Baljo! Sitér dette innlegget Link to post
Lazyjack Svart 6.Juni.2015 Del på Facebook Svart 6.Juni.2015 Autorute er jo forholdsvis nytt så skal du lage en rute på en eldre plotter så må du nok lage den med veipunkter som du setter selv utenom holmer og skjær. Sitér dette innlegget Link to post
Baljo Svart 7.Juni.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 7.Juni.2015 Ok, kan jo fort bli litt styr da om man skall et stykke, Men er hovedsaklig tiltenkt og brukes om eg går om natta for og treffe rett på destinasjon, enda det er begrenset sikt ;). Plotteren er fra 2005 tror eg så kan nokk godt stemme at dette ikkje var muligt på den tiden. Sitér dette innlegget Link to post
Lazyjack Svart 7.Juni.2015 Del på Facebook Svart 7.Juni.2015 Det du kaller "styr" er det som kalles navigasjon. Sitér dette innlegget Link to post
Ballard Svart 7.Juni.2015 Del på Facebook Svart 7.Juni.2015 Ikke glem at en kartplotter kun er et hjelpemiddel i navigasjonen. Sitér dette innlegget Link to post
Baljo Svart 7.Juni.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 7.Juni.2015 Her inne som eg stort sett går, er eg lokalkjent, men om natta eller ved tett vær er det greit og ha kursen når eg skall krysse fjordar osv så eg treffer rett på havnene uten og komme for langt ut, inn i fjorden før eg ser land/havna!. Mest sansynligt kommer den nokk til og bli minimalt brukt vill eg tru :).Takker for svar :) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.