Jump to content

HVEM HAR PINNEBOLTER I OSLO ?


REBECCA

Recommended Posts

SKAL SKIFTE MOTORFESTER PÅ SKUTA, DE GAMLE HADDE TOMME-GJENGER (CA M12)PÅ BOLTEN I MIDTEN.

HAR KJØPT NYE MOTORFESTER SOM ER FOR M10 PINNEBOLT. HAR PRØVD OG FÅ TAK I PINNEBOLT SOM ER M10 I EN ENDE OG M12 I DEN ANDRE, UTEN SÆRLIG HELL :headbang: .DE JEG HAR PRØVD HOS ER :WURTH,TINGSTAD,TRELLEBORG,OTTO OLSEN. ER DET NOEN SOM VET HVEM SOM KAN HA NOE SÅNT I OSLO OMERÅDET ??.

Link to post
Share on other sites

Nei, det må jeg innrømme at ville være en merkelig bastard.....

 

Men det kunne vel være et alternativ å bore opp M10-gjengene i motorfestet og snitte disse opp til det som du kaller ca 1/2" ? Pass bare på at du får riktig 1/2" - for akkurat på den dimensjonen er UNC og Whitworth ulike med hhv 13 og 12 gjenger pr tomme.

 

Hvis den løsningen ikke er gangbar må du sannsynligvis kjøpe inn riktige 1/2" bolter, spenne disse i dreiebenken og ta dem ned til 10mm som du så gjenger opp med M10.

 

Lykke til!

Med vennlig hilsen POSEIDON

Link to post
Share on other sites

..... må det kanskje bli som poseidion sier og dreie ned en m12 bolt til m10 på halvparten.

Merk at jeg sa IKKE m12 bolt!

 

Jeg sa 1/2" bolt og presiserte at den må ha riktig gjengetype. For øvrig ser jeg ingen åpenbar fordel med å kjøpe emne og dreie/gjenge begge endene - hvis man kan klare seg med å bearbeide den ene enden....

Med vennlig hilsen POSEIDON

Link to post
Share on other sites

SKAL SKIFTE MOTORFESTER PÅ SKUTA, DE GAMLE HADDE TOMME-GJENGER (CA M12)PÅ BOLTEN I MIDTEN.

HAR KJØPT NYE MOTORFESTER SOM ER FOR M10 PINNEBOLT. HAR PRØVD OG FÅ TAK I PINNEBOLT SOM ER M10 I EN ENDE OG M12 I DEN ANDRE, UTEN SÆRLIG HELL :headbang: .DE JEG HAR PRØVD HOS ER :WURTH,TINGSTAD,TRELLEBORG,OTTO OLSEN. ER DET NOEN SOM VET HVEM SOM KAN HA NOE SÅNT I OSLO OMERÅDET ??.

<{POST_SNAPBACK}>

 

Dette er vel helt vanlige bolter til motorfester, ikke noe spesielt med disse.

f.eks som på disse ?

http://www.maritim.no/ontime_product.asp?d...param=006003040

 

Du kan prøve Maritim om de selger bare boltene, ellers tror jeg det er en butikk her i Kristiansand som gjør det.

 

Jon

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...