Jump to content

Når den sterkestes rett gjelder......!

Zitt

Recommended Posts

Dette så jo ikke spesiellt trygt ut

bilde

Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon)
Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03
BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15
BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78

Dette har jeg erfart selv flere ganger i Nordhordaland; fra Alversstraumen og oppover. Kommer du i den fortvilte situasjon at det kommer hurtigbåt både nordfra og sørfra samtidig, så er det bare å stålsette seg og håpe at en ikke blir senket. Fant etterhvert ut at jeg måtte vite når hurtigbåtene gikk og planlegge tur etter dette. Ved flere anledninger var de plutselig like bak deg og alle mann (og kvinner) må holde seg fast og sikre alt av løse gjenstander, inkludert svigermor.

Synes det bildet var veldig illustrerende. Kunne vært oss ved flere anledninger.

mvh Bergen Dørk

dette er dagligsdags i samtlige smale sund, frå alversund og langt oppover i sogn, regler gjelder vist ikke for desse, men så er det heller ikke båtfolk somfører dei, men folk i båt, så det seier alt, det må vel en alvorlig ulykke til for at dei skal forstå at det er andre båter på sjøen, og ikke bare desse fykandes fjordbussane, og kor er lovens lange (korte)arm?????????????

At vi skal vike for nyttetrafikk er helt selvsagt, og jeg har ingen problemer med å respektere det. MEN når nyttetrafikken utgjør en betydelig risiko blir det helt feil spør du meg...

Hvordan hadde man reagert om "Nor-Way Bussexpress" konsekvent kjørte i 80 gjennom 50 sonene? De er jo tross alt en ekspressbuss i nyttetrafikk, og bussen er konstruert for å kunne kjøre i 80 (og 90 for den del...), det går jo bra hver gang så... Småbilene flytter seg nok, det samme gjør vel syklistene og fotgjengerene...

Møtte de to i alversund. Guffent nok selv om de holdt nærmere 15 enn 30 knop. Var ikke kjent, og med bølgene de grov opp trenger jeg 3,5 meter vann. Gikk så nær jeg turte og det var nærmere land enn jeg liker. Det var ingen steder å gjemme seg etter at jeg så de første gang. Greit at de er nyttetrafikk, men det måvære tid til å vike.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...