Joacim Gudvangen Startet 7.Juni.2015 Del på Facebook Startet 7.Juni.2015 Hei. Er helt ny her inne og vet ikke om dette er rett plass og poste å ve om hjelp. Men, eg er en gutt på 13 år, som har kjøpt min første motor... Brukt selvfølgelig;) fikk ikke startet den før eg kjøpte. Selger hadde ikke bensin eller slange. Men nå har eg forsøkt. Det er forresten en mercury viking 10. Og gass på styrestangen er helt "dø" ligger to vaier ting inne i motoren... Som sikkert skulle vert fast noen plasser i motor. De beveger seg når eg vrir på gassen. Det er ene feil eg fant.. Og nr 2, eg startet den i en stoooor bøtte med vann... Og litt oppe på motoren kan det se ut som den lekker vann som øker i mengde når gasser manuelt. Det er ikke kjølevannstrålen. Kan ta biler og forklare hvor om det hjelper:) Sitér dette innlegget Link to post
Joacim Gudvangen Svart 7.Juni.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 7.Juni.2015 Sitér dette innlegget Link to post
Linea Svart 7.Juni.2015 Del på Facebook Svart 7.Juni.2015 Det er nok kjølevannsstrålen du ser men den kommet fra termostaten og du ser derfor lite vann før motoren er varm og termostaten har åpnet Sitér dette innlegget Link to post
Diddn Svart 8.Juni.2015 Del på Facebook Svart 8.Juni.2015 (redigert) Som Linea skriver er det nok kjølevannsstrålen. På disse motorene kommer ikke kontrollstrålen før motoren er varm og thermostaten åpner. Vaierne skal være festet i et hjul på venstre side av motor. Velkommen til båtplassen forresten ? Mvh Diddn Redigert 8.Juni.2015 av Diddn (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Diddn Svart 8.Juni.2015 Del på Facebook Svart 8.Juni.2015 (redigert) Her er en video som viser motor med kjølestråle. https://m.youtube.com/watch?v=K7SkoimKNWE Motoren i filmen er riktig nok en mariner men det er samme motor som mercury. Glemte å nevne at kjølestrålen blir sterkere når turtallet øker. Redigert 8.Juni.2015 av Diddn (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.