roaardal Startet 7.Juni.2015 Del på Facebook Startet 7.Juni.2015 Jeg har en gammel 2-takt 200hk yamaha der flere har antydet at jeg må bruke 3% oljeblanding. Kan dette være riktig? Jeg ender jo opp på tusenlappen i olje hver gang jeg fyller bensin. Fler jeg har snakket med sier at 2takt olja til biltema holder i massevis, og da er vi jo på halve prisen, men er denne bra nok, og jeg ser den er mineral olje, noe flere har sagt kan føre til tap av kraft på en motor? Motoren er en autolube, men jeg har koblet vekk tanken og fyller direkte i bensinen Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 7.Juni.2015 Del på Facebook Svart 7.Juni.2015 2% er rikelig, med mindre du kjøre race :) og normalt er autoluben til yamaha veldig pålitelig, den varierer blandinga fra ca 0,75% til 2% alt etter pådrag. Olja som yamaha har levert til disse i alle år er nok også mineral. Største fordelen med syntet her er nok mindre lukt og røyk Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
roaardal Svart 10.Juni.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 10.Juni.2015 Ok takk for svar :-) syntes 3% hørtes voldsomt ut ja, hvertfall med tanke på at jeg har full gass maks et minutt av gangen, ellers marsjer og koser den seg rundt 3500rpm Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.