Jump to content

Kjøpt båt igjen. Princess 36 Riviera

princess32

Recommended Posts

Da har jeg endelig fått kjøpt meg båt igjen.

En Princess 36 Riviera.

Blir vel et prosjekt ut av dette. Kommer vel til å kopiere litt av det han med den andre her har gjort med sin 36 riviera.

Vil veldig gjerne ha tilbakemelding fra andre 36 eiere om hvordan denne er i sjøen. Jeg har to TAMD 61 maskiner på fast aksel.

Gratulere med flott skute :smiley:  Vi er meget fornøyd med vår. Dette er en båt med mye volum og plass.

Dette er en tung og solid båt, som er god i sjøen.  Vår har også 61 maskiner. Synes båten går bra med disse. 

Vår gjør vel 30 knuter.

Kan vel ikke være den du linker til KingKong.

Den er utstyrt med 60 motorer (255 hk), 61 har 306

Hei, ja det er denne som jeg har kjøpt ja. Det er to 61 maskiner. Står feil HK i annonsen.

Blir litt å gjøre med den, men er egentlig helt greit. Greit å ha noe å drive med.

Kommer vel en del spørsmål ettervert her.

Skulle ikke tro motorene var kjørt 2400 timer. Ikke noe lekkasjer og starter veldig lett. Litt røyk når de var kalde men det ble også bra. Er vel vrient å slite de ut.

Jeg har stort sett flapsa helt oppe bestandig. Ingen problemer med å dra båten i plan, uansett last.

Den går også fortest/lettest med baugen litt opp, etter min erfaring.  (minst mulig skrogflate i vannet gir best fart)

Mulig vår båt har et større fastmontert flaps, der bak.  Har flaps som dekker hele området i mellom de justerbare flapsa.

Tidligere modeller hadde et mindre fastmontert flaps. 

Slik på vår.

bilde

Redigert av SoBo (see edit history)

Det er det samme som jeg også tenkte SoBo. Kjører vel heller flapsene mye ned i sjø forfra.

Jeg har ikke sett båten på land, så ikke sikker på hvordan det ser ut. Etter det jeg kan se fra sjøen ser det likt ut. Jeg er ikke sikker på hvilken årsmodell dette er. Selger sier det er 87 modell men jeg tror den er nyere en det?. Vet du hvordan jeg kan finne ut av dette?.

Det som gjorde at jeg valgte denne båten er plassen. Er ingen båt som jeg har funnet som har så stor uteplass + at det er bra plass nede. Tatt i betraktning at det er en 36 fot båt. Stikk kabinen ble synes jeg er litt liten, men kan vel ikke være fornøyd med alt. 

Da var turen fra Oslo til Drøbak unnagjort.

Nå ligger den i Drøbak og venter på stell. Blir ikke gjort noe i dag.

Båten virket veldig bra å kjøre. Går rett frem uten å ratte hele tiden. Høres ikke akkurat ut til at maskinene strever med denne båten.

Vinduene var vel ikke helt rene men føler jeg må stå mye når jeg kjører. Må se over vindskjermen for å få oversikt. Når du ser gjennom vinduene blir de liksom litt mørke, ser ikke staker og slik.

Blir vel kanskje noe og venne seg til.

Nå venter altså masse vasking og pågangsmot. For håpe dette pågangsmotet kommer siden jeg har valgt dette.

Dere for nesten mase litt på meg, så skal jeg ta bilder fra hvordan den ser ut nå og hvordan det blir etter hvert.

Dere må gjerne komme med forslag.

Fant ikke merkeskilt på akterspeilet.

Beklager at det går litt tregt med bilder. 

Skal ned i morgen. Skal få tatt noen bilder da.

Prøvde å vaske fordekket i går. Får å få den helt hvit må det nok mye til.

Tror ikke det er gjort mye vasking av denne båten, pluss at solen sikkert har gulnet den en del. Får vel kanskje prøve med noe rubbing eller noe. Litt vanskelig på dekket siden det er sånn ruglete plast. (antiskli) regner jeg med.

BB maskin stoppet da jeg prøvde den akterover før jeg gikk inn i havna. Fikk startet den igjen før jeg gikk inn. En sa at det kan være diesel filteret så skal få skiftet disse før jeg drar noen tur med båten.

Det er jo ikke baugpropell på denne båten, men må si den er veldig fin å manøvrere i havn. Tror ikke jeg gidder å montere baugpropell på denne. På min gamle princess 32 monterte jeg baugpropell. Men den hadde bare en maskin og drev og veldig flat under. Litt vind så drev den av gåre.

Må vel si at jeg er fornøyd med båten, selv om det kommer til å bli en del arbeid med den.  

Takk skal du ha SoBo.

Fikk ikke til dette med bilder.

Kanskje du gidder å forklare meg hvordan man får dette opp?.

Har kjøpt inn diesel filter til begge maskiner og for filter. Bytte i morgen.

Må ha to nye viske motorer. Er bare viske motor på førervindu. Funker kanskje i Spania, men for dumt i Norge. Vil ha på alle tre vinduer.

Det er hull for viske motorer i alle vinduer men disse er nå plugget med noen plastplugger. Passer disse viske motorene rett i disse hullene?. Fant noen på Biltema men er litt usikker på disse.

Fikk tatt av badestigen som de av en eller annen grunn hadde montert rett bak døren der man går ut på plattformen.

Gadd ikke å tråkke på denne hver gang jeg skulle inn i båten.

Skal få opp flere bilder senere. Må bare få noe instruksjon på hvordan dette gjøres.

Skal få montert en ny cd/radio så det går an å høre på noe musikk når en skal jobbe. Den som er der nå slår seg bare av. Tror også det er montert noe kassett skifte greier over spilleren. Ubrukelig. Vet ikke hva jeg skal sette inn der da?

Gratulerer med fin båt !

Det er helt gøy å se hvor råbra de var den gangen, med sofa, benker og innredning av denne båten !!!

Bernard olesinky var en mester i dette med båt. To dobbelseter i førerplass, og rettvinklet sofa ute og inne. 

Helt nydelig etter min mening. Her kan du / Dere sitte,ligge ja kunne strekke seg ut ``hvor som helst i denne fine båten    :thumbsup:

I dag er det buet sofa ute og inne, i de fleste båtene. Vi må sitte rett opp og ned,å det er umulig å kunne strekke seg ut noen steder  :thumbsdown:

Båtfabrikkene  har glemt mye på veien hva dette angår  :sad:  Nye sealine 47 har noe lignende løsninger. Ja men denne er produsert 30 år før, å er 36 fot !!!

Helt nydelig båt du kjøpte der. Gratulerer med herlig båt !

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...