Jump to content

Kjøpt båt igjen. Princess 36 Riviera

princess32

Recommended Posts

Må jo bare takke for de ordene Ocean Queen. Er jo en del å gjøre med den, men det meste virker. Hadde jeg hatt mere penger så ville jeg valgt noe annet. Tror dette kan bli en veldig fin båt. Det meste det handler om er å få den vasket ned. Så må jeg få på bunnstoff helt opp til der det skal være. Selgeren hadde jo skrapet ned der det skal være bunnstoff på denne båten. Det har jo vært landgang på denne så det er spor av dette i hekken. Får vel få et plastbåt firma til å få dette strøkent.

Fikk vasket putene bak i dag. Skal prøve å legge ut bilder.

bilde

Det som er så bra med denne båten er bredden og plassen.

Det er egentlig sykt for en båt på denne størrelsen.

Jeg har ikke fått prøvd båten i stor sjø, men etter det andre har sagt her skal den være bra.

Det som også er bra er at den nesten ikke krenger når en går på sidene. Jeg ligger jo i Drøbak. Der går jo danskebåten forbi. Blir en del svell inne i havna etter den.

Denne båten beveger seg nesten ikke. Helt merkelig.

Stereoen funket så jeg fikk litt musikk når jeg vasket, den ene høyttaleren funket ikke da. Tre av de funket.

Skal bytte sånn at jeg for en inne og en ute. Monterte du stereo ute og inne SoBo eller stereo inne med høyttaler velger?

Det som er så bra med denne båten er bredden og plassen.

God plass, det er helt sikkert.  Heter jo 36, men LOH er 38,8 fot

http://www.princess.co.uk/about-us/princess-yachts-heritage/

I vår båt er det to separate stereoanlegg. Ett inne (to høytalere innfelt på SB side over salongen, gir god lyd) og et ute

(fire høytelere )

Redigert av SoBo (see edit history)

Sorry har ikke fått gjort noe med båten i dag. Fikk byttet diesel fin filterne i går. Fikk ikke tak i for filterne før i dag. Skal få byttet de i morgen. Skal også bytte veivhusfiltre og luftfiltre. (kjøpte på biltema som SoBo sa). 

Så veldig dårlig ut når jeg fikk av fin filterne. På toppen av filterne var det litt grautete diesel. Ser ut som diesel dyr. Men tar det foreløpig rolig. Hvar gamle filtre.

SoBo: Vet du hvor tankmåler til babor diesel tank er?. Måleren viser full tank men det er feil.

Da har jeg endelig fått skiftet for filterne også.

Skiftet også begge lufteskruene siden den ene røk når jeg strammet til.

Fikk vasket akterspeilet. Ser litt bedre ut.

Styrbord maskin stopper ikke når man vrir nøkkelen til stop.

Tror det er et problem med nøkkelen, siden det samme skjedde første gangen jeg kom til Drøbak med båten. Da vred jeg litt frem og tilbake på nøkkelen så stoppet den. Nå ville den ikke i det hele tatt. Måtte stoppe den nede på pumpen manuelt.

Det jeg lurer litt på SoBo er: Når du starter motorene når de er kalde: Har du hendlene i fri eller trykker du inn (fri) knappene og gir litt gass??. Når jeg starter med hendlene i fri så går de litt opp og ned i turtall i noen minutter.

Nå har heldigvis muttern og søstra lovet å hjelpe meg med vasking.

Jeg reiser bort på Onsdag til en annen båt der jeg jobber som maskinist.

Skal ta en liten tur ned i morgen for å se at den kan ligge der en måned uten tilsyn.

Skal prøve å legge ut noen flere bilder utvendig i morgen.

PS SoBo, fant yard nummer i dag. Er 87 modell.

Hallo!

Jeg startet motorene uten gasspådrag. 

De jager ikke men går litt "lavt" på tomgang, når kalde.

Forvarminga/glødinga (varming av luft) er koblet fra på våre.

Aldri vært nødvendig, de starter tvert.

87 mod. Da stemte vel annonsa?

Når det gjelder stopp. Det kan være nøkkelen, eller releet, eller stopsolenoiden.

• 3 uker senere...

Noen som vet hvordan viskemotorer som passer til denne båten?

De skal være montert i ruta, men trenger tre nye motorer. Sitter en der nå kun på førersiden. På de andre vinduene er hullene proppet.

Er for tiden på jobb så har ikke mulighet til å måle.

Er det noen av dere som vet hva som passer og hvor jeg kan få kjøpt disse??

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...