Jump to content

Betongkjøl "lekker" ut vann


tobixen

Recommended Posts

Det var mange blemmer under primer på kjølen, og sannelig var det ikke en horisontal liten sprekk på babord side. Etter opptak piplet det noe vann ut fra sprekka. Boblene kom det vann ut fra.

 

Jeg freste vekk bunnstoff og primer det det var som værst med bobler samt langs sprekka, og spylte med høyttrykksspyler. Det fortsatte å piple vann ut i flere døgn etterpå.

 

Det later til at kjølen er laget av betong med en blykjerne. Armeringsjernene går videre gjennom skroget, jeg tror dem er sveiset fast i gigantiske horisontale kjølspanter ... eller kanskje bedre å kalle de bjelker.

 

Båten skal ut onsdag (det er en annen båt som skal opp). Jeg anser ikke dette som noen umiddelbar krise, tross alt blør ikke kjølen signifikante mengder rødt, så da holder fortsatt armeringsjernene. Tror jeg. Det kommer imidlertid noe gråfarget vann ut. Jeg tenker som så at jeg bør planlegge å få båten på land til vinteren og la det tørke godt opp ... og gjøre noe mer vedlikehold av kjølen?

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...