torvmel Startet 11.Mai.2005 Del på Facebook Startet 11.Mai.2005 Har en saga 27 med perkins 4108, var på prøvetur etter vinterdvalen i dag, og etter ca 1 times gange ruste motoren ca 200 omdr for så å roe seg igjen. dette gjenntok seg noen ganger med ca 10 min mellomrom. Noen som har noen tips om hva som gjør dette, evt. hva jeg bør sjekke. mvh Torvald Sitér dette innlegget Link to post
will Svart 11.Mai.2005 Del på Facebook Svart 11.Mai.2005 Enten slurer giret eller så har du luft i diesel-systemet. Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 11.Mai.2005 Del på Facebook Svart 11.Mai.2005 Kan det være lite olje på innsprøytningspumpa? Vet at Mercedes OM636 har slike problemer når det begynner å bli lite olje i regulatordelen, men jeg vet ikke om det er vanlig på andre motorer.. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Cirkeline Svart 13.Mai.2005 Del på Facebook Svart 13.Mai.2005 (redigert) Etter det jeg husker så har 4.108 ei fordelerpumpe som er fylt med diesel. Mercedes har ei rekkepumpe fylt med motorolje for smøring av lager etc. Korriger meg hvis jeg er helt på viddene. Hvis turtalløkning som beskrevet så ville jeg sjekket om gearet slurer og at akselflensen sitter godt tilskrudd til akselen. XD3P Redigert 13.Mai.2005 av XD3P (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.