Jump to content

Perkins 4108 ruser


torvmel

Recommended Posts

Har en saga 27 med perkins 4108, var på prøvetur etter vinterdvalen i dag, og etter ca 1 times gange ruste motoren ca 200 omdr for så å roe seg igjen. dette gjenntok seg noen ganger med ca 10 min mellomrom. Noen som har noen tips om hva som gjør dette, evt. hva jeg bør sjekke.

mvh

Torvald

Link to post
Share on other sites

Kan det være lite olje på innsprøytningspumpa? Vet at Mercedes OM636 har slike problemer når det begynner å bli lite olje i regulatordelen, men jeg vet ikke om det er vanlig på andre motorer..

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi
Link to post
Share on other sites

Etter det jeg husker så har 4.108 ei fordelerpumpe som er fylt med diesel. Mercedes har ei rekkepumpe fylt med motorolje for smøring av lager etc. Korriger meg hvis jeg er helt på viddene.

Hvis turtalløkning som beskrevet så ville jeg sjekket om gearet slurer og at akselflensen sitter godt tilskrudd til akselen.

 

XD3P

Redigert av XD3P (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...