Honduras Startet 9.Juni.2015 Link til dette innlegget Startet 9.Juni.2015 Gjelder en Etec 115 2008 (V4) Etter vinterdvalen og noen timers kjøring, har jeg fått en feil som kommer og går. Plutselig går motoren bare på tre sylindre. Har koblet opp PC med diagnoseprogrammet til BRP, og kan lese ut en feilmelding som er ca følgende: Fuel Injector #2 OPEN Feilen kan vare i et sekund eller mindre, nærmest som et "nys", men har også opplevd at den har vart lengre. Hadde ikke med meg multi-instrumentet og har derfor ikke ohm'et injectoren, som skal ligge på 2-3 ohm. Tar det på neste tur ut til båten. Men er det noen her som har vært borte i feilen før og vet om en kvikk løsning på problemet. Uten å bestille ny injector da, som jo er en kjapp og dyr løsning, men som ikke nødvendigvis retter feilen, da det vistnok kan være flere kilder til at man får en "open" feilmelding. Sitér dette innlegget * Prosjekt Glen-L Squirt * Prosjekt Lagringsstativ påhengsmotor * Prosjekt 4 fot vugge Link to post
Kiekhaefer Svart 9.Juni.2015 Link til dette innlegget Svart 9.Juni.2015 Nei, injektorene kan ikke åpnes og repareres, i visse tilfeller ved tilstoppet filter i injektoren så kan spesialfirma rense disse, men en feilmelding som sier 'open circuit' da er den deffekt. Ny injector må monteres. Sitér dette innlegget Link to post
Teerex Svart 9.Juni.2015 Link til dette innlegget Svart 9.Juni.2015 Nye (eller brukte) injectorer må dessuten kalibreres til motorstyringen (EMM) før bruk. Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
nomen Svart 9.Juni.2015 Link til dette innlegget Svart 9.Juni.2015 Det kan være kabelmatte også som gjør at ECU "tror" injektor er defekt, brudd eller dårlig kontakt. Kan du bytte plass på injektoren og se om feilen følger, eller om det fortsatt varsles på nr2, vil du kunne se hvor feilen ligger. Sitér dette innlegget Hold kjeft,når du snakker til meg! Link to post
Brolsen Svart 24.Mai.2017 Link til dette innlegget Svart 24.Mai.2017 Det er flere som annonserer på finn.no at de reparerer defekte injectorer, de skifter spisser og renser dem med et spesial apparat (tror det er ultrasonisk rensing) Sitér dette innlegget Link to post
chrisrik Svart 25.Mai.2017 Link til dette innlegget Svart 25.Mai.2017 Bytte av injektor er en smal sak å utføre selv. bare husk å lese inn "koeffisientfila" vha softwaren. Til advarsel så havarerte jeg en etec, hvor denne feilen inntraff. Hvorvidt det har en sammeheng er jeg kanskje noe usikker på. Men noen mente det. Så ikke kjør for lenge tror jeg må være en fornuftig anbefaling... www.boats.net ... Sitér dette innlegget Christian Rikardson Hjemmesiden min Link to post
Brolsen Svart 14.Juni.2017 Link til dette innlegget Svart 14.Juni.2017 (redigert) Dysene til evinrude etec er laget for å holde flere tusen timer, det er derfor svært skjelden de må byttes. Dersom noen trenger gode råd så post gjerne et svar på innlegget. god sommer Redigert 14.Juni.2017 av Brolsen (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Snusmumrikken Svart 14.Juni.2017 Link til dette innlegget Svart 14.Juni.2017 Vi har injectorfeil. Byttet og renset injector(ene), men byttet kun 1. Gikk to timer og vi har samme feil. Vi har kjøpt nye plugger (til 700,-!!?) og skal montere de imorgen. Noen som har tips? Sitér dette innlegget Uttern 6200 CC m/Evinrude E-TEC 130HK Link to post
Honduras Svart 16.Juni.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.Juni.2017 Kjøp diagnoseprogram og kabel på Ebay, koble opp og les ut feilen. Du kan starte med å ohm'e injectorene. Mener de skal ligge på ca 2ohm. Ligger de på 4-5 kan de kanskje renses. Får du veldig høy/uendelig motstand har du brudd i intern kabling i injectorene (open circuit i diagnoseprogrammet). Da kan du i utgangspunktet demontere den, slå hæla sammen og kaste den over høyre skulder.... Sitér dette innlegget * Prosjekt Glen-L Squirt * Prosjekt Lagringsstativ påhengsmotor * Prosjekt 4 fot vugge Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.