123jonas0 Startet 9.Juni.2015 Link til dette innlegget Startet 9.Juni.2015 Heisann... Skal seile Bergen - Kristiansand til sommeren. Er det noen som har laget en navionics rute som de kunne tenke seg å dele? Bruker Europe HD på ipad. Alt god, Jonas... Sitér dette innlegget Link to post
svendis Svart 21.Juni.2016 Link til dette innlegget Svart 21.Juni.2016 Det er generelt merkverdig lite ønske om å dele sånt har jeg merket. Det at man kan føle seg skyldig hvis noen andre går på grunn etter en delt rute er vel et moment, og det at folk tenker som så at klarer du ikke å legge opp rute selv så har du ikke noe på sjøen og gjøre, er vel et annet. Godt erfarne folk som har vært mye på tur opparbeider seg jo erfaringer og tilpasser rutene deretter, da med tanke på opplevelser, plasser og havner underveis. Sånt er jo gull verdt for de som er i startgropen. Rent enkelt å dele sånt er det nok ikke. Folk har forskjellige plottere osv, men det finnes jo verktøy for å konvertere til andre formater. Kanskje det burde opprettes en tråd for sånt! :) Sitér dette innlegget Link to post
Bassjohansen Svart 21.Juni.2016 Link til dette innlegget Svart 21.Juni.2016 Heisann... Skal seile Bergen - Kristiansand til sommeren. Er det noen som har laget en navionics rute som de kunne tenke seg å dele? Bruker Europe HD på ipad. Alt god, Jonas... Du kjenner til Dock-to-Dock autoroutinga, som er i de siste versjonene av Navionics Boating-appen? Regner med det du er interessert i, er tips til plasser det er verdt å stoppe innom? Børge Sitér dette innlegget Link to post
pacuare Svart 21.Juni.2016 Link til dette innlegget Svart 21.Juni.2016 Jeg sparer aldri på rutene, så selv om jeg har lagt opp detaljert rute på strekningen må jeg selv lage ny rute neste gang. Har heller ikke sett mulighet til å eksportere fra ipad, men jeg har ikke siste versjon av Navtroncis. Så det er ikke bare vond vilje å ikke dele. Å lage ruten tar jo heller ikke mye tid, en time? Det vanskeligste er høyden på broer, der synes jeg navtronics er dårlig, har bommet der (men funnet feilen før jeg kom til broa). Liker å lage ruter, kvalitetstid å plotte dagens rute. Men ruta er stort sett grei, så langt inn som mulig mellom Krisiansand og Farsund, fra Farsund til Sletta (ved Haugesund) er det få alterntiver. Men Bergen Sletta har noen valg, Har ikke gått der så mange gangene, men valgt ulik rute hver gang. Sitér dette innlegget Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 21.Juni.2016 Link til dette innlegget Svart 21.Juni.2016 Har sendt deg im Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.