Jump to content

mulig å plukke opp mannskap ved Operaen?

Framtia

Recommended Posts

I anledning Færdern har jeg behov for å plukke opp noen som kommer med kollektivtransport til Oslo. Tenker da at området vest for operaen, evt rett syd. Er det noen som er kjent der og vet steder som kan fungere?. Sperres dette området av til tider, f.eks under starten av Færdern?

bilde

Redigert av Framtia (see edit history)

Framtia på AIS

Seiling - den dyreste måten å reise gratis....

fant du denne i årets program?. Jeg har lett to ganger  :giggle: .

Teit at man ikke slipper inn der da. vi starter først 1650 og tenkte å plukke opp folk kl 1530. Tidligere har vi brukt Kongen, men da må man jo passere mellom to puljer, noe som er kilent spesielt om det er lite vind. Det er også langt å gå fra kollektiv. Er det andre steder øst for Operaen som er egnet?

Redigert av Framtia (see edit history)

Framtia på AIS

I seilingsbestemmelsene er det referert til "(se kart)", men ingen kart. Kartet fant jeg etter mye leting langt nede i programmet

http://www.seilmagasinet.no/regattasystem/regatta/meny/3434/Faerderprogram_2015web.pdf

Men hvis du leser begrensningene i startområdet (punkt 12.1.3) står det at en ikke kan gå nord for en linje mellom Aker Brygge og en bøye øst for Santangen (som vet ikke jeg hvor er)). Linjen er markert med bøyer, så alstå ingen rett linje. Å gå inn til Operaen vil være å gå nord for linjen, dermed forbudt. Alltid teksten som gjelder på regler, bilder (kart ett eksempel) er dårlig juss, tipper det er derfor det ikke er kart i seilingbestemmelsene.

Hvis mannskapet tar ferge til hovedøya (eller helst en av de andre øyene) må det være enklere enn Kongen. Eller hovedøya er dårlig eksemel da den er i venteområdet, husker ikke navnet på øyene der bortsett fra Gressholmen.

Et alternativ er å ta buss nummer 85 til Malmøya som går fra Jernbanetorget og plukke dem opp på en av bryggene på marinaen der - lett med båten og man kan gå rett ut på bryggene et par hundre meter. Da har dere også fin plass til å seile dere "varme" før start. 

Ev "Damskipsbrygga" rett før broen over til Ormøya, men er usikker på dybden der, vet det har ligger en 40 fots Colin Archer longside der, men det betyr jo ikke så mye...

tipset om Buss 85 til Malmøya er vel det som frister mest lå langt. Da slipper jeg konflikt med inn/utseiling fra de som har startet, og reisen blir marginalt lengre for de som kommer til bussterminalen hhv fra Romerike og Follo... Ser ut til å være OK brygger i Malmøysundet, og at jeg kan gå inn fra nordvest?

Framtia på AIS

Var litt upresis vi går ut fra bryggen en time før start. Jeg gjør ingenting som kan ødelegge for seilasen. Vi pleier å heise seil i venteområdet. Jeg er nok i overkant nøye med å lese seilbestemmelser ++ da jeg er dommer selv. Er jo utrolig kjipt å få tidstilegg!

Jeg har også hatt sikkerhetskontroll hver gangvi har vært med. Helt topp så er man ferdig med det.

Må da være aller lettest å hente eller levere folk på Lysaker, der er alle kollektivmidler samlet med rask og enkel transport til/fra Oslo sentrum.

Jepp, det er en av "favorittdestinasjonene" mine ... kollektivsone 1, og kort vei fra sentrum m/ tog, perfekt til å hente/levere, og søndagsåpen matbutikk.

Wherever I lay my anchor, that's my home - https://solveig.oslo.no/

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...