volvo_penta_ Startet 9.Juni.2015 Del på Facebook Startet 9.Juni.2015 Har laget noen nye panelet til båten utvendig i 15 mm. vannfast kryssfiner. Ser ut som det er dette det er laget av fra før av også. (Foran luftekanaler på siden) Spørsmålet er om jeg kan sprøyte gelcoat på dette, event hvilke forbehandling må det ha først i form av priming/grunning? Andre tips til hva som kan brukes? Resultatet må bli ca. som resten av skroget. Sitér dette innlegget Link to post
Herman Svart 10.Juni.2015 Del på Facebook Svart 10.Juni.2015 Dryppstop fra Plastmo Vet ikke om det egner seg til utendørs arbeid. Sitér dette innlegget All I ask is a tall ship and a star to steer her by Link to post
volvo_penta_ Svart 10.Juni.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 10.Juni.2015 Takk for et bra tips som er verdt å sjekke ut. Ser at han som prøvde det her på forumet hadde noen forsøk med varme før det ble bra resultat. Prøver litt videre med gelcoat, er det mulig å legge dette på kryssfiner plata, event forbehandling? Tenker å sprøyte, event slipe/våt slipe til slutt for å få bra resultat. Sitér dette innlegget Link to post
Sail S Svart 10.Juni.2015 Del på Facebook Svart 10.Juni.2015 (redigert) Vet ikke helt hva og hvor du driver med, men jeg har dekket en båt jeg bygde i vannfast kryssfiner og det ble fort klart for meg at epoxy var mye bedre for det hefter skikkelig. Polyester kan fort slippe underlaget. Redigert 10.Juni.2015 av Sail S (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
volvo_penta_ Svart 11.Juni.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 11.Juni.2015 OK, det er her altså ikke snakk om å plastre noe, kun belegge en liten kryssfiner plate slik at den blir seende lik ut som resten av båten. Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 11.Juni.2015 Del på Facebook Svart 11.Juni.2015 hva med 2k lakk? , f.eks Biltema Topcoat (som tross navnet ikke er det vi vanligvis tenker på som topcoat) Blir det stående utsatt for fuktighet så ville jeg også primet på etellerannet vis , spesielt endeflater som har en imponerende sugeevne Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Knude Svart 11.Juni.2015 Del på Facebook Svart 11.Juni.2015 Til dette bør du bruke alt annet enn styren basert toppcoat. Den flasser av etter kort tid dessverre. Bengalakk er bra ! Sitér dette innlegget Bygger 47 fot Trawler Yacht tegnet av Bruce Roberts Goodson Bygge 47 fot Trawler Yacht fra cd til ferdig båt Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.