Lady B Startet 13.Juni.2015 Link til dette innlegget Startet 13.Juni.2015 Jeg har vært uheldig og skrudd en karosseriskrue rett gjennom kabelen mellom radarantennen og displayet. Går det bra å kutte og lodde sammen kabelen igjen? Og når jeg allikevel må kutte: Eksisterende kabel er ti meter lang, og ligger i en salat over takplaten i cockpit. Går det bra å fjerne sju meter av den? Tre meter kabel er egentlig i overflod...Kan opplyse at det har ikke vært påslått strøm på radaren etter uhellet, så jeg tror ikke det har vært noen kortslutning av noe slag. Radaren er en JRC. Sitér dette innlegget Link to post
svendmb Svart 13.Juni.2015 Link til dette innlegget Svart 13.Juni.2015 Kjenner ikke din radar, men vet at Garmin faktisk selger eget kit for å kutte og skjøte sine kabler. Burde ikke være noe problem, bare sørg for å isolere hver ledning godt, gjerne med krympestrømpe, og dersom kabelen er skjermet må også skjermen skjøtes. Jeg har gjort det med ekkolodd kabelen. Der var to og to ledninger skjermet hver for seg, pluss en felles skjerm utenpå der igjen. Litt pludrete og få det bra, men ekkoloddet fungerer ihvertfall perfekt, ingen forstyrrelser fra annet elektronikk å spore. Sitér dette innlegget Link to post
Captain Chaos Svart 13.Juni.2015 Link til dette innlegget Svart 13.Juni.2015 Det er ikke noe problem med å kutte og lodde. Har gjort det på både Garmin og Raymarine radar. Funker fint som bare det, også 5 år senere, Bare pass på å isolere godt som svendmb sier. Chaos Sitér dette innlegget Høne, øl og hornmusikk! Link to post
Lady B Svart 14.Juni.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.Juni.2015 OK, takk for svarene. Det var akkurat de svarene jeg ville ha! Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.