Jump to content

Skjøte sammen kabel til radarantenne

Lady B

Recommended Posts

Jeg har vært uheldig og skrudd en karosseriskrue rett gjennom kabelen mellom radarantennen og displayet. Går det bra å kutte og lodde sammen kabelen igjen? Og når jeg allikevel må kutte: Eksisterende kabel er ti meter lang, og ligger i en salat over takplaten i cockpit. Går det bra å fjerne sju meter av den? Tre meter kabel er egentlig i overflod...Kan opplyse at det har ikke vært påslått strøm på radaren etter uhellet, så jeg tror ikke det har vært noen kortslutning av noe slag. Radaren er en JRC. 

Kjenner ikke din radar, men vet at Garmin faktisk selger eget kit for å kutte og skjøte sine kabler. Burde ikke være noe problem, bare sørg for å isolere hver ledning godt, gjerne med krympestrømpe, og dersom kabelen er skjermet må også skjermen skjøtes. Jeg har gjort det med ekkolodd kabelen. Der var to og to ledninger skjermet hver for seg, pluss en felles skjerm utenpå der igjen. Litt pludrete og få det bra, men ekkoloddet fungerer ihvertfall perfekt, ingen forstyrrelser fra annet elektronikk å spore.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...