Jump to content

Jabsco Silent Flush tar ikke inn vann

REM

Recommended Posts

Pumpa har tre funksjoner. Med vippebryter i en stilling flusher den doskåla. Med vippebryter i andre stillingen etterfyller den vann, og ved å trykke en egen trykknapp flusher og etterfyller den samtidig. Det snåle er at det fra bryterpanelet kun går to ledninger til pumpa? Hvordan i huleste kan pumpa vite om jeg har trykket på bryteren for flushing, tømming eller begge deler? Pumpa mottar vel kun 12V eller 0V?

Mitt problem er altså at pumpa tømmer doskåla OK, men tar altså rdan feilsøkerikke inn vann. Er ikke noe i veien med pumpa så vidt jeg kan skjønne. Pumpa på do nr 2 oppfører seg likeens. Har også prøvd å lete opp evt. skjulte sikringer uten hell.

Hvordan feilsøker jeg her?

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Ja vel? Det ville jo forklare det hele, men kun ei pumpe, såvidt jeg kan se?

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

Leveres med to meget stillegående pumper, en membranpumpe for vanninntak (som kan plasseres hvor som helst), og en sentrifugalpumpe med kniv for uttak.

* Bruker 1liter vann pr flush

* Tilkobling inn: 19mm. Ut: 38mm.

Mål: H366xH375xD445mm. 27Kg

12Volt

Jabsco sitt varenr er 58260-1012

modellen er beregnet for saltvann.

Egen separat panel følger med. 

OK. Det forklarer jo saken. Da får jeg løfte dassen å se på undersiden. Sitter vel der tenker jeg? Takk for oppklaringen.

ad. planlegging:

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle.

OK. Det forklarer jo saken. Da får jeg løfte dassen å se på undersiden. Sitter vel der tenker jeg? Takk for oppklaringen.

Det er ikke sikkert at pumpa står under dassen. Du må prøve å følge slangen som går inn på toppen i bakkant av skåla. I andre enden av denne står pumpa. Jeg har toalettet ca midt i båten, men monterte innpumpa ganske langt bak sammen med de andre vanninntakene.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...