asunde Startet 13.Juni.2015 Link til dette innlegget Startet 13.Juni.2015 Etter ferdigmontering av Mercruiser D-tronic 300 monterte jeg i dag Bravo2 drevet på transom. Når jeg nå prøver å få drevet i gir er det nesten helt umulig, er faktisk redd girspaken skal knekke. Vaier som går gjennom transom beveget seg helt greit før drevet ble koblet til. Jeg må bruke utrolig mye kraft på vaier for å få den i gir. Når jeg for eksempel har fått den i forover går den greit inn og ut av gir. Men dersom jeg tar den i revers så er det nesten umulig å få den i forover igjen. Er det normalt at det skal være så tungt å få den i gir når motor ikke er i gang? Tok drevet av igjen 1 gang for å sjekke at vaier var riktig festet i drevet. Båten skal på sjøen på mandag så jeg sliter. Arild Sitér dette innlegget Link to post
Spannerman Svart 13.Juni.2015 Link til dette innlegget Svart 13.Juni.2015 Ja det kan være tung å skift gir uten at motoren er ikke i gang, pleier det er som du har opplevd, sikkert funker greit nå den er på sjøen. Sitér dette innlegget Link to post
andersb Svart 13.Juni.2015 Link til dette innlegget Svart 13.Juni.2015 uten motor i gang er det ikke lett. Sitér dette innlegget Link to post
svendis Svart 14.Juni.2015 Link til dette innlegget Svart 14.Juni.2015 Det skal ikke gires uten motor i gang, du kan ødelegge vaieren. Derfor har jeg aldri prøvd. Ta å start den så skal du se det blir litt annerledes :) Sitér dette innlegget Link to post
asunde Svart 14.Juni.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.Juni.2015 Ok takk for svar. har åpnet bakdeksel fo å se om kule henger. Alt så ok ut. Satser på at alt er ok på sjøen. Sitér dette innlegget Link to post
asunde Svart 14.Juni.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.Juni.2015 (redigert) Startet motor på land, fortsatt veldig hard å få i gir. Går på sjøen i morgen. Er det fortsatt et problem så leverer jeg den på verksted. Mulig jeg burde skiftet drev vaier da jeg overhalte transom, men nå orker jeg ikke gjøre mer selv. Redigert 14.Juni.2015 av asunde (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
svendis Svart 14.Juni.2015 Link til dette innlegget Svart 14.Juni.2015 Det skal mye til før den bøyes men det kan jo skje ved feil eller pressing når motor ikke går. Det blir som på en bil feks. Tannspiss mot tannspiss går ikke. Håper det går seg til og fungerer! Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.