Mellomstor Startet 14.Juni.2015 Del på Facebook Startet 14.Juni.2015 ← Mine samtaler baatplassen.no » Legg til svar Sjømann 74Sendt Igår 12:32 Hei MajorAndy, ser på baatplassen at du har /hadde en NW 390. Vi har kjøpt en slik nå i vinter og har akkurat startet første sesson i en FLY :-) Jeg lurer på om du har noen tips om hva som er økonomisk marsj fart. Eller om du vil forbruk ved forskjellig RPM. F.kes. L/h ved 1500 rpm L/h ved 2000 rpm. og ved 2800 rpm. fra hva jeg har lest og googlet meg frem til så bruker de ved 1500 rpm ca 20 l/h på begge motorer, da gjør båten vår ca 8 til 9 kn. Legger jeg den akkurat i plan ca 2500 rpm, så tenkte jeg det var en økonomisk fart men da skal den fra hva jeg har funnet bruke 63 l/h, og da skal det vist være bedre og legge den på 3400 rpm. og 28 knop som gir 80 til 90 liter i timen.. Men erfarings tall fra en som har hatt slik båt hadde vært mer til å stole på :-) MVH Nord West 2001 mod. Sitér dette innlegget Sjøen er for alle :-) Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.