Gervasot Startet 15.Juni.2015 Link til dette innlegget Startet 15.Juni.2015 Hei Har en D219 som er litt tungstartet når den er kald, samt at den ryker endel. Har skiftet alle fliter, glødeplugger å å alt det der :) Er det noen som har tips/råd og erfaring med dette fra tidligere? Lars Sitér dette innlegget Link to post
DieselDahl Svart 15.Juni.2015 Link til dette innlegget Svart 15.Juni.2015 Har ikke erfaring fra akkurat denne motoren men generelt bør du måle strømmen til hver glødeplugg med et tangamperemeter. Det kan være feil på relé eller andre ting. Lekkasje i returslanger fra dysene vil også gjøre den tungstartet. Sitér dette innlegget Link to post
asunde Svart 15.Juni.2015 Link til dette innlegget Svart 15.Juni.2015 Glød minst 2 ganger før start. Sitér dette innlegget Link to post
FM 8-12 Svart 15.Juni.2015 Link til dette innlegget Svart 15.Juni.2015 (redigert) Samme motor bare i bmw, 2ganger gløding skal ikke være nødvendig. Starter uten at at starteren drar en hel runde engang. Glemt å gløde å starter nesten like lett da så her er noe galt. Hva med noe så enkelt som vann i dieselen? Redigert 15.Juni.2015 av FM 8-12 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
svendis Svart 16.Juni.2015 Link til dette innlegget Svart 16.Juni.2015 Kan være glødereleet, så mål om de får strøm. Det er ettergløding også, hvertfall på de med rør varmeveksler. Husker ikke hvor lenge. Hvis kompresjonen er som den skal og innsprøytning OK så skal de være ganske lettstartet. På mercruiser med direkte innsprøytning er glødesystem ekstrautstyr Sitér dette innlegget Link to post
Gervasot Svart 17.Juni.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.Juni.2015 Holder d med å måle ledningene med ei amperetang? 20ampere +? Sitér dette innlegget Link to post
Gervasot Svart 17.Juni.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.Juni.2015 Holder d med å måle ledningene med ei amperetang? 20ampere +? Sitér dette innlegget Link to post
svendis Svart 17.Juni.2015 Link til dette innlegget Svart 17.Juni.2015 Jeg vet ikke helt hvor mye de trekker. Det enkleste er vel å bare måle om du får spenning på glødepluggene. Siden de er nye. Det er jo bro mellom de, så de er vel koblet 3+3. Har sett tilfeller der det har kommet fuktighet inn i el boksen på motoren og releet har vært veldig korrodert. Det er lett å finne ut hvilket relee det er. Går noen tykke blå ledninger inn på det Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.