Geirh Startet 15.Juni.2015 Del på Facebook Startet 15.Juni.2015 Yanmar 6ly så slukner timetelleren men turteller virker. Har sett over de koblinger jeg tror det kan være. Noen ide? Det begynte med at den kunne forsvinne så komme tilbake. Sitér dette innlegget Link to post
Geirh Svart 15.Juni.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 15.Juni.2015 2005 mod. Sitér dette innlegget Link to post
NilsPils Svart 15.Juni.2015 Del på Facebook Svart 15.Juni.2015 Har hatt det samme hos meg. Timetelleren sloknet i fjor høst da det ble kaldt og fuktig vær. Nå funker den igjen. Har forstått at dette er en vanlig displayfeil på noen turtallsinstrumenter. Den teller timene selv om displayet ikke viser noe. Sitér dette innlegget Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten SaowaneeJeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................ Link to post
Geirh Svart 16.Juni.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 16.Juni.2015 Da får jeg bare se om den kommer igjen Sitér dette innlegget Link to post
EmilS Svart 17.Juni.2015 Del på Facebook Svart 17.Juni.2015 Min digitale timeteller på Yanmar 4jh3DTE slokner og kommer på igjen rett som det er. Det er tydeligvis verst om vinteren når det er kaldt og rå luft. Den kan vere slukket i dagevis for så å komme tilbake. Gjelder dette bare Yanmar instrumenter? Sitér dette innlegget Link to post
Geirh Svart 18.Juni.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 18.Juni.2015 Samme tendenser med meg også EmilS og denne sommeren har ikke vært så tørr Sitér dette innlegget Link to post
Evig seiler Svart 8.Juli.2018 Del på Facebook Svart 8.Juli.2018 Har en Yanmar 4JH5E i seilbåten fra 2010, timetelleren fusket tidligere, men nå helt død. Sitter i samme instrument som turtelleren som fungerer fint. Ingen dårlige kontakter i instrumentpanelet så langt jeg har registrert. Er det noen som vet hvor timetelleren henter signalet? Mulig det bare er fra "tenningen-strømmen" til motoren. I så tilfelle er det vel bare en ren instrumentfeil / feil på kort og ikke noen giver i motoren som har feilet... Noen som har fått reparert en slik feil? Sitér dette innlegget Link to post
Jonette Svart 9.Juli.2018 Del på Facebook Svart 9.Juli.2018 Følger med her :-) Har samme problem på 3YM30 fra 2007. Det har fungert tidligere å sette inn kontakter bak instrumentet med WD-40. I år er displayet helt dødt, turteller virker. Sitér dette innlegget /MS Link to post
Mons Olav Svart 9.Juli.2018 Del på Facebook Svart 9.Juli.2018 (redigert) Om det lyses med lommelykt el.inn i den svarte/defekte timetelleren vil tallene sees ganske godt inni der. Redigert 9.Juli.2018 av Mons Olav (see edit history) Sitér dette innlegget Båt med fjernkontroll Link to post
NilsPils Svart 10.Juli.2018 Del på Facebook Svart 10.Juli.2018 On 6/16/2015 at 12:32 AM, NilsPils said: Har hatt det samme hos meg. Timetelleren sloknet i fjor høst da det ble kaldt og fuktig vær. Nå funker den igjen. Har forstått at dette er en vanlig displayfeil på noen turtallsinstrumenter. Den teller timene selv om displayet ikke viser noe. I de siste sesongene vises ikke tallene om vinteren og litt utpå våren, men ellers ingen problemer. Så jeg avfinner meg med at dette er en vanlig instrumentfeil som jeg til nød kan leve med. Sitér dette innlegget Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten SaowaneeJeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................ Link to post
Kjellg Svart 10.Juli.2018 Del på Facebook Svart 10.Juli.2018 (redigert) Om det er VDO display, så kan selve LCD skiftes. Jeg har skiftet det flere ganger på VP. Redigert 10.Juli.2018 av Kjellg (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
alidal Svart 10.Juli.2018 Del på Facebook Svart 10.Juli.2018 Er tidligere lagt ut en link med instruks på hvordan man kan reparere dette, men finner den ikke igjen. Har den liggende som pdf, så den kan sendes på mail hvis interesse...Send pm Sitér dette innlegget Link to post
Kjellg Svart 10.Juli.2018 Del på Facebook Svart 10.Juli.2018 På bilder så ser LCD både til vp og yanmar helt likt ut, egentlig også innmaten i instrumentet. Har ikke testet om de går om hverandre, men det går an å høre med selger. Her er link til vp LCD i alle fall. Sitér dette innlegget Link to post
Mix Svart 10.Juli.2018 Del på Facebook Svart 10.Juli.2018 (redigert) http://myhanse.com/uploads/3797/Repair_of_Yanmar_Tach_updated.pdf Er lcd'en kaputt må man bytte, men i mange tilfeller er det bare dårlig kontakt som er problemet. https://www.marinedeler.no/shop/index.php?main_page=product_info&cPath=1&products_id=1000077020&zenid=7cmmklh4pgt53kp184kilhvl71 Redigert 10.Juli.2018 av Mix (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Evig seiler Svart 15.Juli.2018 Del på Facebook Svart 15.Juli.2018 Imponert over beskrivelse av feien i linken myhanse.com hos Mix, takk for info! Jeg vil sjekke nypris på instrumentet (turteller m/ timeteller) før jeg eventuelt går løs på samme. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.